Dessa kan vara städning, mjuka handdukar, fluffiga täcken och kuddar och lyxiga badrumsprodukter samt en avkopplande hotellfrukost på närliggande hotell. Allt med Clarion Hotel Amaranten som nav för service och kvalité.
– Vi frågor oss ständigt hur vi bättre kan svara på våra gästers behov och hur hotellen i högre utsträckning kan vara en del av våra gästers vardag och underlätta deras liv. En av de saker som gästerna gång på gång berättar för oss att det värsta med att bo på hotell är att de så småningom måste checka ut. Detta har vi tagit fasta på och drivs av att erbjuda tjänster som gör att skillnaden mellan en hotellupplevelse och att vara hemma suddas ut, säger Christian Lundén, director of Future Business på Nordic Choice Hotels.
Populärt bland folk
– Vi har varit försiktiga med att kommunicera detta eftersom det enbart är en testperiod men det är tydligt att djungeltrumman har gått. De platser vi kunnat erbjuda nu i början fylldes snabbt och kölista är lång. Det här har varit en succé från dag ett och jag hoppas nu att vi kommer att kunna gå ut i större skala inom kort, säger Clarion Hotel Amarantens vd, Ulf Cato.
Projektet håller på till i februari. När den perioden är över kommer utfallet utvärderas. Om allt faller väl ut kommer detta lanseras i fler delar av Norden med förhoppning om att det ska bli en naturlig del av hotellens erbjudanden. Möjligheterna är stora att efter hand koppla på fler tjänster som matleveranser, tvättning och strykning, klädleveranser och mycket annat.
Beställning av tjänsterna som erbjuds genom projektet sker genom en särskilt utvecklad app och genomförs i samarbete med startup-bolaget L2GO.