Upphandlingen har ett årligt affärsvärde på cirka 5 miljoner kronor och omfattar innehållsmarknadsföring, digital spridnings- och kanalstrategi, för Hackatonsarrangemang.
Uppdragsbeskrivning:
Upphandlingen avser en byrå som kan stötta med konsultstödstjänster och andra insatser vid Hackatons och liknande event som Arbetsförmedlingen genomför. Avtalet med Arbetsförmedlingen tecknas elektroniskt.
Denna upphandling avser kreativ konceptuell kommunikation med fokus på innehållsmarknadsföring, Digital spridnings- och kanalstrategi, för Hackatons/Event som Arbetsförmedlingen genomför själv eller i samarbete andra aktörer.
Avtalet ska möta Arbetsförmedlingen behov av konsultstöd, för genomförande av Hackatons och andra Event, inom följande områden:
• Contentstrategier i egna och förtjänade kanaler.
• Produktion av content i egna och förtjänade kanaler.
• Rådgivning inom området.
• Projekt- och produktionsledning inom området.
• Employer Branding inom området.
Bakgrund, syfte och mål med upphandlingen är att Arbetsförmedling genomför internt och externt hackatons eller Event för att stimulera innovationen inom ett flertal områden såsom produktutveckling av egna tjänster eller andras tjänster som görs tillsammans med andra myndigheter och aktörer.
Arbetsförmedlingen har för syfte att upphandla en Content byrå, målet med upphandlingen är att teckna avtal med en byrå som ska ge stöd till Arbetsförmedlingen vid inköp inom ramen för ramavtalet samt tillgodose Arbetsförmedlingen behov av övergripande tjänster för genomförande av hackatons.
Volym och optioner Den årliga beställningsvolymen inom detta avtal uppskattas årligen till max 5 MSEK. Angiven volym är enbart uppskattad. Arbetsförmedlingen garanterar inte en viss beställningsvolym. Det verkliga behovet kan bli mindre eller större än uppskattningen. Leverantören förbinder sig att leverera det verkliga behovet.
Upphandlande myndighet:
Arbetsförmedlingen
Sista anbudsdag är 5 juni 2019.
Kontaktperson: Ulf Sjölén
E-post: ulf.sjolen@arbetsformedlingen.