Emilia Åkesson stärker Södra Teaterns team när möten- och eventverksamheten på Mosebacke växer.
Efter att ha läst hotell och värdskap i Grythyttan hamnade Emilia Åkesson 2011 på då nyöppnade Scandic Grand Central som Food & Beverage Coordinator. Efter drygt två år flyttade Emilia till London för att få serviceerfarenheter på femstjärniga lyxhotellet Rosewood London.
Var med och startade upp Meetings & Events på Haymarket by Scandic
2016 flyttade Emilia hem till Stockholm igen för att starta upp Meetings & Events på Haymarket by Scandic där hon fick användning av sina nyfunna kunskaper från London.
– Vi är superglada över att få Emilia till Södra Teatern. Hennes kompetens och erfarenhet av service inom eventbranschen kommer att vara avgörande när vi nu utökar verksamheten, säger Therese Granberg, chef för Södra Teatern Möten & Event.
”Södra Teatern ska bli det självklara valet för alla att ha sina konferenser”
– Min tid på Rosewood som Events Floor Manager har gjort att “attention to details” är något som sitter i ryggmärgen. Rosewood var utan tvekan den absolut bästa skolan. Södra Teatern ska bli det självklara valet för alla att ha sina konferenser, fester, bröllop, middagar, möhippor… you name it, säger Emilia Åkesson.