Ledamöterna; Linda Palmgren Bauer Media, Peter Kjellberg, Dometic och Kristoffer Stenqvist KRY valdes även de om på 2 år.
– Valberedningen har verkligen gjort sin research och förstärkt styrelsen med kompetens inom marknadskommunikationens samtliga discipliner. Jag vill ge valberedningen en stor eloge som har fått till denna starka laguppställning, säger Francesca O’Brien Apelgren vd på Sveriges Marknadsförbund.
– Intresset för att sitta i Sveriges Marknadsförbunds styrelse har varit stort. Intresseanmälningar och tips har strömmat in. Det är såklart glädjande. Vi är 4 i valberedningen och har fördelat arbetsuppgifterna så att arbetsbördan har inte varit särskilt krävande, säger Peter Wissing ordförande för Sveriges Marknadsförbunds valberedning.
– Känns extra bra att valberedningen har tänkt på och agerat därefter så att styrelsen består av hälften kvinnor och hälften män och att de i sin tur representerar olika branscher, avslutar Francesca O’Brien Apelgren.
Läs mer om förbundet här.