– Vi upplever just nu stor framgång i vårt arbete att hjälpa våra kunder att vinna i retail. Så att få ombord Marcus med hans erfarenhet, kompetens och personlighet blir ett kraftfullt tillskott till vår organisation och kunder, säger Anders Olsson, vd på UMG i ett pressmeddelande.
Arbetat på Klirr och Otto Stockholm Proximity
Marcus har lång erfarenhet av säljdrivande kommunikation från byråsidan, då han de senaste 14 åren bland annat arbetat på byråerna Klirr och Otto Stockholm Proximity. Marcus kommer i huvudsak att arbeta tillsammans med byråns kunder på svenska FMCG-marknaden.
– Jag har följt UMG under flera år och är väldigt glad över att ansluta för att bidra med nya infallsvinklar och vara med att utveckla byråns erbjudande in i framtiden. Det som lockade med UMG var deras unika kompetens inom Shopping Experience, men även en fantastisk spännande kundlista så klart, säger Marcus Sundberg.
Om UMG
UMG är en fullservicebyrå inom Brand Experience och Shopping Experience. UMG arbetar med kunder inom fem sektorer; FMCG, Gaming och Tech, Mode & Skönhet, Hälsa & Sport och Media & Livsstil. UMG har cirka 30 medarbetare.