Vilken är din verksamhets största nyhet 2019?
– Vi lever i en tid med konstant förändring. Det gäller att ha ett öppet och nyfiket mindset och rusta för framtiden. Vi behöver vara mer lyhörda och ödmjuka än någonsin, arbeta fokuserat och strukturerat för att stå sig starka igenom just förändringarna. Man måste våga och bygga tillit i organisationen. Ensam är inte stark och tillsammans kan man skapa kraft som gör att man kan överleva en och annan motgång, säger Kadi Upmark, vd på Vår Gård och fortsätter:
– Konferensbranschen är känslig för konjunkturen och vi arbetar ständigt med att utveckla vårt erbjudande mot kund och gäst. Vårt hållbarhetsfokus, problematiken kring enorma mängder matsvinn i vår bransch och matfilosofi generellt, är vår största satsning under 2019. No Waste-middag och våra matlådor blev succé under 2019 och vi kommer att utveckla koncept kring dessa frågeställningar.
Är det något projekt ni rustar inför 2020?
– Vi fortsätter anpassa vår anläggning och vårt erbjudande efter framtida kunders och gästers behov. Vi behöver tänka om och våga bredda vårt tjänsteutbud, vi behöver skapa helhetsupplevelser och det med stor omtanke och stort engagemang. Autentiska och hållbara möten skapar tillit och långsiktighet och det i sin tur skapar autentiska och hållbara relationer, säger Kadi Upmark.
Vilka förväntningar har ni på 2020?
– Vi kommer satsa på hälsa, välmående och harmoniska samt hållbara miljöer som attraherar framtidens upplevelsejägare och konferensgäst. Vi hoppas på att vår satsning på våra nya 24-h koncept riktad mot privatmarknad och smågrupper bär och blir succé under 2020, säger Kadi Upmark.
Vilka är de främsta trenderna inom din del av branschen?
– Alla har pratat om digitalisering i flera år nu. Vi tror på närvaro i det goda mötet och mellanmänskliga relationer, säger Kadi Upmark.