Den 25 januari 2018 utser Marknadsföringen i Stockholm Årets Marknadschef.
Vid årets utmärkelse adderar föreningen fler kategorier och ceremonin inramas med en fullspäckad inspirationseftermiddag som hålls på Fotografiska i Stockholm.
De nya kategorierna är Årets Disruptör, Årets Framtidslöfte och det företag som gjort Årets Varumärkesresa 2017.
– En viktig uppgift för oss är att manifestera framgångsrika marknadsförare och kommunikatörer, inspirera till lärande och skapa plattformar för att mötas. Marknadsföreningen representerar både bredden och djupet inom marknadsföring och kommunikation vilket vi genom de nytillkomna priserna fångar upp på ett spännande sätt, säger Marie Sommar, vd på Marknadsföreningen i Stockholm.
I juryn sitter bland annat Jonas Dahlqvist, vd på MullenLowe Brindfors, Jerker Winther, Head of Planning på Åkestam och Holst, Jessica Stark, vd på Styrelseakademien Stockholm och medgrundare av startuphubben SUP46 samt Elin Westin, marknadschef på Scandic Group.
Redan nu är det öppet för alla att skicka in nomineringar till tävlingen på mis.se.
Tidigare vinnare av Årets Marknadschef
2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Claes Dahlén, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenore Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2