Markus Börrisson är ny projektledare för fyra av mässorna inom Elmia Produktionsmässor.
Han kommer närmast från en tjänst som programansvarig på Rise Swecast.
I en värld där digital kommunikation tar allt större plats blir det personliga mötet än viktigare. En utmaning som lockade Markus till Elmia Produktionsmässor.
– Den tiden är förbi när man åkte på mässa för att strötitta lite. Nu är besökarna väl förberedda och har tydliga mål med sitt besök. Det personliga mötet är då enormt viktigt för att få nya inspel och ny kunskap om omvärlden. Samtidigt som vi på Elmia ska använda den digitala tekniken för att göra mässupplevelsen så skräddarsydd som möjligt för varje besökare, säger han.
Bakgrund inom industrin
Markus Börrisson har en gedigen bakgrund inom industrin och har en ingenjörsexamen med inriktning industriell ekonomi och produktion från Tekniska Högskolan i Jönköping. Han har tidigare jobbat inom produktion på Husqvarna och flera år på deras globala utvecklingsavdelning.
– Drivkraften för mig har alltid varit att bygga nya kontaktnät och på Rise Swecast gjorde jag det som ansvarig för deras industrinätverk. Det är också en av mina främsta styrkor, att jag har lätt för att skapa relationer oavsett nivå. Mässorna är inte bara till för företagsledare utan har något för alla inom industrin, berättar Markus och avslutar:
– Just nu pratar alla om en avmattning efter år av högkonjunktur. Vilket gör det viktigare än någonsin att synas, hitta nya kunder och vara nyfiken kring möjligheterna inom industrin i Sverige. Arenan för detta är Elmia Produktionsmässor.