I början av oktober presenterade Grand Hôtel nya Vinterträdgården – en uppdaterad eventarena präglad av toppmodern teknik i en kulturhistorisk miljö.
För att utforska hur långt de nya möjligheterna sträcker sig bjuder nu Grand Hôtel in eventbranschen till att pitcha in sina drömmars personalfest. Tävlingen pågår fram till 3 november och arrangeras i samarbete med Mediatec.
Bjuder in eventproffs
Vinterträdgården har varit en självklar arena för fester och evenemang sedan början av 1900-talet, då dåvarande hotelldirektris Wilhelmina Skogh ville skapa en ständigt grönskande trädgård för att kompensera för den svenska kylan.
I början av oktober öppnade Grand Hôtel dörrarna till Vinterträdgården som under sommaren genomgått en omfattande renovering och modernisering. För att fira nylanseringen av arenan bjuder Grand Hôtel in eventexperter runtom i Sverige till att kartlägga arenans möjligheter.
Genom att använda sin kreativitet uppmanas såväl företag som byråer att pitcha in sin mest storslagna personalfests-idé, med utgångspunkt i Vinterträdgårdens nya teknik. I vinstpotten ligger såväl nycklarna till Vinterträdgården som en avancerad ljud- och ljuslösning från Mediatec – allt för att hjälpa vinnaren att förverkliga sin vision.
Rymmer stor personalfest
– Tävlingen vänder sig till eventbyråer och företag. Det var i samarbete med vår kommunikationsbyrå Ibeyostudio, som vi kom på och skapade eventet. Hittills har vi haft stort intresse från flera företag. Jag tycker att det är en unik möjlighet att de tävlande kostnadsfritt kan få hålla sin personalfest i nya Vintertrådgården, säger Maya Johansson och fortsätter:
– Eventet är ett bra sätt att få kontakt med de som bokar hos oss. Här får de tävlande tänka kreativt och komma på egna lösningar. Lokalen rymmer 800 personer, men det behöver inte vara ett stort företag som tävlar, utan mindre eventbyråer kan också bjuda in sina kunder och nära och kära. Det är ganska öppet kring vilka man får bjuda till festen. Dock ska det vara en fest för de tävlande bolagen.
– Vinterträdgården har alltid varit en unik plats, men med hjälp av de nya tekniska möjligheterna kan vi nu erbjuda våra kunder och gäster ännu mer spektakulära och skräddarsydda eventupplevelser. Med 360 graders videomapping på totalt 1000 m2 projektionsyta, flexibla scenlösningar och en toppmodern ljud- och ljuslösning är det bara fantasin som sätter gränser, säger Pia Djupmark, vd på Grand Hôtel.
Ansök senast 3 november
– Idén uppstod när vi ville skapa ett lustfullt sätt för våra kunder att sätta sig in i Vinterträdgårdens nya teknik. Vi vet hur många briljanta människor som finns i eventbranschen och hur de lägger ner sin själ i att skapa upplevelser för andra. Nu tyckte vi att det var dags att ge dem själva möjligheten att vara festens medelpunkt, fortsätter Pia Djupmark.
En handplockad jury bestående av Grand Hôtels Group & Event Manager, Director of Sales och Event Designer kommer tillsammans med Grand Hôtels kommunikationsbyrå Ibeyostudio att kora det vinnande bidraget den 25 november.
Fram till den 3 november kan du ta del av uppdragsbriefen och ladda upp ditt tävlingsbidrag här.