Sveriges marknadsföringsbolag, Visit Sweden, fortsätter att förstärka sin organisation inför framtiden och pågående verksamhetsutveckling.
Nu ansluter sig resebranschprofilen Marcus Hammarström till bolagets laguppställning för att axla rollen som marknadschef för Tyskland, Frankrike, Nederländerna och Kina.
– Marcus Hammarström har bred erfarenhet av marknadskommunikation i det nya medielandskapet, konceptutveckling och ledarskap från både offentlig och privat sektor samt en genuin kunskap om den svenska besöksnäringens, säger Jenny E Kaiser som är Chief Officer Marketing Communications hos Visit Sweden.
Ska fortsätta utveckla Sverige som hållbart resmål
– Jag är oerhört glad och förväntansfull inför att bli en del av Visit Sweden och få arbeta med den fortsatta utvecklingen av varumärket Sverige som hållbart resmål. Ett uppdrag som aldrig känts viktigare än nu, med de utmaningar vi står inför, säger Marcus Hammarström.
Marcus har bred erfarenhet av varumärkesutveckling, digitalisering och konceptualisering, något som blir användbart i den nya rollen hos Visit Sweden.
Destinationsmarknadsföring i Visit Stockholm
Han kommer senast från en roll som Head of Marketing & Products hos Birka Cruises. Han har tidigare arbetat med bland annat destinationsmarknadsföring i Visit Stockholm.
Marcus har även mångårig erfarenhet av marknadskommunikation från olika positioner inom researrangörerna TUI och Ving.
Han tillträder sin roll hos Visit Sweden den 1 december.