Hotell– och restauranggruppen ESS Group, som bland annat står bakom det omtalade The Steam Hotel, tar sig nu an Stockholm där de nästa år öppnar destinationen Ellery Beach House.
Joel Singer lämnar sin roll som global varumärkeschef för Marshall för att istället ta rollen som vd på Ellery Beach House som öppnar på Lidingö i augusti 2020.
Joel Singer har tidigare arbetat internationellt för Nike och som varumärkeschef på Unilever och har en gedigen erfarenhet inom kommunikation och branding.
”Det handlar om att bygga en stark och äkta story”
– Även om jag är ny i hotellbranschen så tror jag att det finns otroligt stora likheter med det jag arbetat med tidigare. Allt börjar med en grym produkt eller tjänst, säger Joel Singer och fortsätter:
– Sen handlar det om att bygga en stark och äkta story och se till att den genomsyrar hela köpresan från första gången kunden kommer i kontakt med produkten tills dess att de väljer att köpa den och även efter köpet. Det är exakt detta som jag verkligen älskar att göra, bygga stories och se över hela kundresan från A till Ö.
– Med sin erfarenhet från ett av världens mest spännande varumärken så tror jag att Joel kan utmana och hjälpa oss att fortsätta göra grejer med hjärtat och skapa destinationer som gör oss spännande och annorlunda för både oss kollegor såväl som våra gäster, säger Carl Lundgren, Partner & Brand Director ESS Group.
Tar emot upp till 300 gäster
Ellery Beach House möteslokaler tar emot upp till 300 gäster och har 122 rum.