Omsättningen har ökat med 27 procent under 2015 och bokningsläget indikerar en fortsatt positiv riktning.
I årsskiftet 2013/2014 övertogs Tammsvik Konferens & Herrgårds management av Top Hotels & Meetings. Därefter följde en varumärkesresa som gav det happy epitetet. Och framför allt formulerades visionen om att vara branschens roligaste mötesplats.
– Vi har hittat en ledig position på marknaden, som en mötesplats som inte bara erbjuder förutsättningarna för roligare möten, utan som verkligen tar humorn på allvar hela vägen och ser den som en viktig drivkraft för att förbättra det affärsmässiga resultatet för våra kunder, säger Johan Hjort, vd Top Hotels & Meetings.
Happy Tammsvik har positionerat sig genom att ta avsteg från invanda traditioner. Strategier har skrivits om, inredning har redesignats och menyerna har kryddats med annorlunda smaker. Villa Mälargården, för möten med ensamrätt, har förfinats med nytt pooldäck och ovanligt välkomnande entré.
– Vi har gjort grundliga förändringar i interiören men det viktigaste har varit att få alla medarbetarna med på resan och att integrera vårt happy synsätt i varje beståndsdel; i värdskapet, bokningen, köket, receptionen och i de spontana mötena med våra gäster, säger Ulrika Bergström, hotelldirektör på Happy Tammsvik.
Resultatet har inte låtit vänta på sig, omsättningen har under 2015 ökat med 27 procent, antalet återkommande gäster blir fler och många nya kunder tilltalas av det nya konceptet.
– Vi har märkt att många uppskattar våra fria aktiviteter som gör att de kan vara spontana både under och efter mötet och låta känslan styra. Pool, hinderbana, beachvolley, pulkarace, en styrelsesittning runt ett pingisbord, instrument eller pubkväll, säger Ulrika Bergström.
– Vår utmaning framåt är att fortsätta utmana oss själva att utmana våra gäster att utmana sig själva, det gör oss alla till happy vinnare, avslutar Johan Hjort.