27 branschexperter som alla jobbar inom event, sponsring och expo ska utse de bästa upplevelsebaserade projekten eller kampanjerna under 2018.
Juryn är uppdelad i tre jurygrupper när de utser årets nominerade. Vilka annonseras den 6 mars under ett nomineringsmingel.
– Tillsammans har jurymedlemmarna en bred erfarenhet och gedigen kompetens inom upplevelsebaserad kommunikation. Jag tycker att vi har lyckats extra bra med sammansättningen i år. Årets bidrag har nu de allra bästa förutsättningarna för att få en kompetent och rättvis bedömning, menar Ulrika Molin, vd på SES.
Årets jury består av
Anna Alfonzetti, account manager Garbergs
Christina Thörnwall, event- och affärsutvecklingsansvarig Bonniers Konsthall
David Klint, managing partner Le Pacte
Dersim Sylwan, Sverigechef Kindred Group
Ellen Sandklef, vd Sapide
Fredrik Göransson, vd Nine Yards
Fredrik Sjöström, communication och sponsorship manager Cloetta
Hanna Meuser, manager recruitment och employer branding Sandvik
Henrik Svensson, försäljningschef Göteborgsvarvet
Jannike Forslund, brand manager Telia
Jessica W Sandberg, föreläsare och Spin Doctor, Besvärlig sedan 1977
Johan Lotsander, eventansvarig Gröna lund
Jonas Bodin, partner Creative meetings
Jörgen Persson, avdelningschef evenemang och marknad Riksidrottsförbundet
Katarina Swanström, head of development Moderna Muséet
Lena Strand, marknadschef Folksam
Mikael Jansson, vd Fairlink
My Bäck, marknadschef Adidas
Patrik Tengwall, evenemangsstrateg Stockholms stad
Peter Björklund, marketing partnership Manager Luger/Live Nation
Peter Lingmerth, business unit manager Mediatec Sweden
Peter Mårtensson, ansvarig sponsring och event Bergendahls Food
Pia Kalischer, evenemangsansvarig Sveriges Radio
Siri von Zeipel Vincent, strategic project manager FLB Europa
Tomas Björklund, head of sponsoring och event Nordea
Ulf Björnemark, vd Pack Train
Victoria Huusko, senior manager sales Stockholm Live
Om tävlingen Gyllene Hjulet
Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES – Sponsrings & Eventsverige vars syfte är att uppmärksamma och hylla företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Årets tävling har 15 kategorier.
Årets vinnare presenteras på Gyllene Hjulet-galan den 11 april på Annexet på Stockholm. Läs mer om Gyllene Hjulet här:
Läs mer: Eventyr berättar om sin kampanj för Oracle NetSuite