Malin Careliusen är ny marknadschef på Visit Sweden för marknaderna Storbritannien, Indien och USA.
– I uppdraget att bygga en marknadsorganisation i världsklass känns det oerhört betryggande att få ännu en stjärna ombord Visit Sweden. Tillsammans med Marcus Hammarström kommer Malin med sin långa erfarenhet inom varumärkeskommunikation och digital innovation att komplettera teamet, säger Jenny E Kaiser och fortsätter:
– 2021 kommer handla om digital transformation och att stödja återhämtningen i svensk besöksnäring på alla sätt vi kan. Ett uppdrag som kräver de bästa och där platsar Malin in perfekt.
20 års erfarenhet inom marknadsföring
Malin har mer än 20 års erfarenhet inom marknadsföring och ledarskap. Hon kommer senast från en roll som Product Owner för Hälsoportalen hos Länsförsäkringar.
Hennes erfarenhet är både lång och djup inom det digitala – från strategi och process till kommunikation och analys. Hon har verkat i ledande roller på DDB och Ogilvy och har även ett förflutet inom spelbolaget King samt som Product Marketer Digital Entertainment hos McDonalds i Chicago.
”Spännande tid som kräver förändring”
– Det är med stor entusiasm som jag fram emot att få arbeta med ett så fint och viktigt samhällsuppdrag som att marknadsföra vårt fantastiska land. Visit Sweden befinner sig, som många andra, i en utmanande men också spännande tid som kräver förändring, säger Malin Careliusen och fortsätter:
– Med min breda erfarenhet inom digital marknadsföring, customer experience och lean-agilt arbetssätt hoppas jag kunna bidra under den förändringsresan.
Malin kommer att rapportera till Jenny E Kaiser som är Chief Officer, Marketing Communications på Visit Sweden.