Eva Bloch intar rollen med fokus på företagskultur, medarbetare och kundnöjdhet. En tjänst som är helt ny. Enligt Fredrik Hultman, VD på 7A har tjänsten skapats på grund av att företaget har vuxit från två anställda till att nu vara 60 medarbetare med en omsättning på 130 miljoner kronor.
– I och med att vi vuxit så pass mycket de senaste åren kände vi att vi behövde hitta en resurs som jobbar specifikt med dessa frågor. Där tror vi att Eva kommer att kunna göra stor skillnad, både för kunder och personal, säger Fredrik Hultman, VD på 7A.
Eva har inte bara erfarenhet av att arbeta med kundupplevelsen i olika befattningar, hon arbetar även med utbildning, föreläsning och utgav 2017 en bok tillsammans med Ada Elmgart. En bok som handlar om just kundupplevelsen.
– Jag har alltid drivits av att skapa kundupplevelser som överträffar förväntningarna och under åren har min fascination för möten mellan människor vuxit sig allt starkare. Parallellt har mitt intresse för hur värderingar och kultur lägger grunden i en verksamhet med verkligt kundfokus ökat. Det har gjort att jag under de senaste åren har valt att arbeta med att inspirera och sprida kunskap om kundfokus genom föreläsningar och utbildningar, säger Eva Bloch, ny culture manager på 7A.