eventeffect.se
Engagemang och samarbete receptet för ett lyckat event

Engagemang och samarbete receptet för ett lyckat event

Eventköpare

Rebecka Andersson har alltid haft en inre drivkraft att förändra samhället till det bättre. Som generalsekreterare på Unizon ger hon röst åt våldsutsatta kvinnor, barn och unga och håller regelbundet både små och stora event.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • TOPP150 Möteslokaler
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Münchenbryggeriet
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2021-11-15 | Agorify | Annons

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

I oktober arrangerade det svenskbaserade media- och evenemangsföretaget Hyperight deras första evenemang i True Hybrid format. Det var även det första stora eventet som genomfördes som ett hybridevent i Norden där plattformen Agorify användes. Vi kommer i denna artikel berätta om hur Data Innovation Summit 2021 (DIS 21) använde Agorify för att skapa ett True Hybrid event. 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 
Om Data Innovation Summit

Data Innovation Summit är ett årligt event som hade sitt startskott år 2016 och har sedan dess ansetts som det största och mest influerade årliga Data och AI eventet i Norden, men även utanför. Syftet med eventet är att samla ihop de mest innovativa företagen och pionjärerna inom områden som Data Science, Big Data, Machine-learning, AI, IoT, Data Management, Data Engineering och Analytics i ett och samma ställe för att diskutera hur man kan accelerera AI-driven transformation i företag, industrier samt i den offentliga sektorn. 

För att lyckas täcka alla dessa områden så behöver eventet ha en komplex eventstruktur där flera saker sker parallellt.  Till exempel hade eventet 7 scener, över 100 presentationer, 63 demos, hundratals möten och ett flertal rundabords-diskussioner samt  paneldebatter. 

För att anordna Data Innovation Summit 2021 i ett hybridformat använde arrangörerna Agorifys True Hybrid lösning för att tillhandahålla båda deras fysiska- och online deltagare en likvärdig upplevelse.

DIS 2021’s ambition att förändra event-industrin i Norden

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Data Innovation Summits resa med Agorify började för 3 år sedan när de för första gången använde Agorifys system för självincheckning och utskrift av namnskyltar. Arrangörerna ville ge deltagarna en smidig registreringsprocess vid ankomst till deras fysiska event med ambitionen att hantera varje person på max 30 sekunder från ankomst till att de håller deras namnskylt i handen. Totalt hade eventet 2000 deltagare och den genomsnittliga registreringstiden per person hamnade på 22 sekunder.

Ett år senare när pandemin härjade runt i världen så anordnades Data Innovation Summit för första gången i ett virtuellt format. Till det använde Hyperight flera av Agorifys online verktyg, bland annat streaming av live- och förinspelade presentationer samt video on-demand. Totalt sändes det 158 timmar av innehåll över en 3 dagars period. Deltagarna hade möjligheten att välja att se mellan 100 presentationer, flertalet paneler samt intervjuer. Dessa streamades 9446 timmar av online-deltagarna under eventdagen samt under on-demand perioden. 

Efter att ha insett att de kunde nå ut till fler deltagare genom att anordna eventet som ett True Hybrid event och därmed också öka lönsamheten, beslutade Hyperight-teamet i år att organisera Data Innovation Summit 2021 i ett hybridformat med Agorifys True Hybrid-lösning. 

DIS 2021 nådde framgångsrikt de mål som Hyperight hade satt upp

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Andra anledningen att DIS 2021 organiserades som en True Hybrid format var för att revolutionera evenemangsindustrin i Norden och erbjuda alla de fördelar som tillkommer med ett hybridevent. 

MICE-branschen är 1,5 biljoner dollar industri med över 1,1 miljarder människor som deltar i evenemang i alla former, format och storlekar per år. Samtidigt är MICE-industrin den minst digitaliserade och datadrivna industrin i världen och har gett samma upplevelse till sina besökare i över 100 år, utan hänsyn till det faktum att människor numera är mer digitala och att tekniken har utvecklats drastiskt. Pandemin gav oss en möjlighet att förändra hur deltagarna upplever våra evenemang. Det är dags att gå från kortvariga evenemang till att ge våra besökare en mer långvarig och meningsfull upplevelse.” – säger Goran Cvetanovski, VD för Hyperight.

En av de främsta fördelarna som Hyperight upplevde med hybridevent var möjligheten att erbjuda en långvarig upplevelse istället för en kortvarig. Vad betyder det? Utvecklingen av ett evenemang kan ta flera månader medan själva utförandet varar endast några timmar eller ett par dagar. Om inget har spelats in så försvinner allt innehåll och det går aldrig att gå tillbaka för att se eller lyssna på presentationerna igen. 

När man däremot anordnar ett hybridevent, genom att använda en plattform som Agorify, möjliggör man en förlängd upplevelse för alla deltagare. Detta genom att de, utöver att uppleva eventet fysiskt och online under eventdagarna, även kan få  tillgång till eventet innan startdatum för att exempelvis börja kommunicera med andra deltagare, boka möten mm samt även återuppleva det on-demand i efterhand.

Det tredje målet som DIS 2021 lyckades nå genom att organisera eventet som en True Hybrid, var att göra det så papperslöst som möjligt och därmed mer klimatsmart, hållbart samt säkert för besökarna under pandemin. Genom att använda Agorify minimerades användningen av papper som annars skulle ha gått till att skriva ut agendor, marknadsföringsmaterial till utställare, anteckningsböcker, pennor och mycket mer. Istället fanns allt tillgängligt på plattformen, lätt att nå av alla deltagare före, under och efter evenemanget.

Vilka av Agorifys funktioner användes under Data Innovation Summit 2021?

Själv check-in och utskrift av namnskyltar 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Något av det viktigaste med ett event är första intrycket. För evenmang betyder det att registreringen är det första deltagarna får uppleva när de anländer till lokalen.

Tack vare tillgänglig teknik kan arrangörer på ett enkelt sätt accelerera registreringsprocessen så att deltagarna får en trevligare första upplevelse, istället för att behöva köa för att komma in. 

För Data Innovation Summit användes Agorify’s Self Check-In and Badge Printing system.

I lokalen hade man ställt fram 6 stycken check-in stationer där deltagarna kunde scanna sina biljetter som de hittade i Agorify appen och fick deras namnskyltar automatiskt utprintade. Liknande lösning som på flygplatsen, snacka om enkelt!

Onsite till Online Streaming 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Streaming av fysiska presentationer 

Det mest väsentliga med ett hybridevent är möjligheten att visa alla online-deltagare vad som pågår fysiskt i eventlokalen. Data Innovation Summit 2021 hade 7 parallella spår där vissa av presentationerna hölls fysiskt i lokalen medans andra var online. 

Genom att ansluta ett professionellt sändningssystem till Agorify, livestreamade AV-teknikerna presentationerna i lokalen till online-deltagarna, som även kunde kommunicera med de fysiska talarna genom att använda chatt- och frågefunktionen i Agorify. 

“Det var roligt att höra att några av deltagarna som var lite sena till eventet, ändå kunde börja lyssna på- och följa programmet i Agorify på vägen dit, och på så sätt inte missa något” – fortsätter Goran. 

Online till Onsite Streaming

Streaming av online presentationer 

Några av talarna höll sina presentationer på distans, online i plattformen. På samma sätt som ovan sändes dessa presentationer via Agorify och projekterades på stora dukar i lokalen för de fysiska deltagarna att titta på live.  

För detta använde Hyperights team Agorifys inbyggda och mycket enkla webbaserade sändningslösning som vi kallar Green Room. 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Digital Agenda

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Som vi nämnde tidigare var ett av målen med Data Innovation Summit 2021 att göra det så papperslöst som möjligt och för att lyckas med det skrevs det aldrig ut några agendor. Istället fanns den tillgäng i digitalt format i appen eller på TV skärmar i lokalen. 

Utställarnas online-bås

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Trots att utställarna var närvarande fysiskt i lokalen fick de även tillgång till en digital monter vilket gav dem mer exponering och möjligheten att ta kontakt med både fysiska och online deltagare, dela marknadsföringsmaterial i digital form, dela mer information om sitt företag samt  vilka presentationer de kommer hålla i under eventet.

Utställarnas “Silent Room”

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

När det kommer till utställar-funktioner, har Agorify även ett inbyggt “Silent Room” i mobilappen som fungerar som en digital version av den hårdvara som annars behövs för att anordna tysta möten. Dessa hyrs ofta av utställare vid stora mässor för att deltagarna ska höra bättre det som presenteras i montern.

Det finns två huvudsakliga nackdelar med att använda hårdvara för tysta möten.

  1. Det är dyrt att hyra eller köpa tysta-hörlurar och det är mer begränsat antal hörlurar som kan delas ut. Dessa behövs även lämnas tillbaka efter varje användning. 
  2. I ett evenemang där många använder sig av tekniken är risken stor för radiofrekvensstörningar.
Avslutningsvis

Hyperights team lyckades inte bara genomföra DIS 2021 på ett innovativt sätt och göra det mer engagerande för alla deltagare, utan man kan också säga att de definierade framtiden för evenemangsbranschen i Norden.

Genom att organisera och arrangera det första True Hybrid-evenemanget i Norden, ändrade Hyperight branschen genom att visa den alla fördelar som dessa typer av evenemang kan erbjuda:

  • En mer långsiktig upplevelse av eventet
  • Fler möjligheter till ökad intäkt 
  • Ett mer hållbart och säkert event
  • Ett mer flexibelt event för både deltagare och talare när det kommer till tid, plats och budget

Tack vare ett lyckat genomförande av DIS 2021 som ett True Hybrid event tillsammans med Agorify, planerar Hyperight teamet redan deras nästa stora hybridevent. Det ultimata målet är att sprida insikten av fördelarna med True Hybrid events och att bevisa att det är framtiden för eventindustrin! 

Om Agorify

Agorify är en True Hybrid evenplattform som siktar på att revolutionera eventindustrin. Vår definition av ett True Hybrid event är att man som deltagare på en konferens, utställning, seminarium, konsert samt andra typer av möten, har möjlighet att helt fritt välja om man ska delta fysiskt, online eller både och – med exakt samma upplevelse och förutsättningar! 

Därmed inkluderar vår lösning bland annat digital självcheckin med utskrift av namnskyltar, egen live-streaming lösning, virtuella runda bord, breakout room, silent room, utställarbås online, digitala agendor och mycket mer.

Intresserad av att veta mer? Boka ett demo.

Läs även: Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify
Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

Varje vecka arrangerar Alice och Christoffer på Lyyti en demo online för att visa hur deras eventsystem fungerar.

Varje vecka arrangerar Alice och Christoffer på Lyyti en demo online för att visa hur deras eventsystem fungerar.

Under 30 min kommer de gå igenom grunderna för hur du skapar ett event i Lyyti samt berätta mer om hur du enkelt kan mäta och följa upp resultaten av dina event.
Du har även möjlighet att ställa dina frågor i live chatten.

Unikt event för dig som arbetar med och eller bokar event och konferenser i Skåne

Unikt event för dig som arbetar med och eller bokar event och konferenser i Skåne

Event genomförs den 29 mars och är en mötesplats i 360 grader, en mässa, workshops, seminarier och avslutas med en prisutdelning och mingel. Från scenen blir det både inspiration om reseindustrin och viktiga siffror.

I Helsingborg ligger det mesta på gångavstånd och en paus vid havet är alltid nära

Erbjud ett möte av hög kvalitet som deltagarna minns. Kolla in ett urval över Helsingborgs bästa lokaler.

Helsingborg är staden med gångavstånd till det mesta men ändå med en vibrerande storstadskänsla. Här är havet alltid nära och Danmark på andra sidan sundet är endast 20 minuter bort med färja. Staden erbjuder hotell av bästa klass, matupplevelser du sent glömmer och en känsla av att hit vill du återvända. Här listar vi 6 mötesanläggningar för ett lyckat möte.

Agorify Eventeffect

 

Agorify är det ledande True Hybrid-verktyget som hjälper evenemangsarrangörer att koppla samman evenemangsupplevelsen för både online- och fysiska deltagare genom en och samma plattform. Våra lösningar inkluderar registrering, självincheckning, namnskylts-utskrift, lead generering, live-streaming, simulerad streaming, mötesbokning, videomöten, virtuella runda bord, digital agenda och mycket mer.

Boka ett demo.

Besök vår hemsida.

hello@agorify.com

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Projektledare till Tomas Event & Design
  • Utsikt söker projekt- och produktionsledare
  • Informationsteknik söker en projektledare till Systeminstallation i Göteborg
  • Business Development Manager – Eventomatic
  • Evenemangspersonal till evenemangsbyrån robot
  • Produktionsledare Projektledare till evenemangsbyrån robot

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Sara Shalabi går in som partner på Koncept & Event

Eventbyrå

Efter fem år på Koncept & Event går Sara Shalabi in som partner på byrån tillsammans med  Niklas Åström och Viktor Ekström.

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Hon vill förenkla storbolagens eventadministration

Eventbyrå

Många storföretag har svårt att anlita och betala underleverantörer vid event. Det beror på komplexa rutiner för inköp och betalningar. Kerstin Öhman och hennes bolag BSC har lösningen – Event Payment Service.

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

ActiPro Event vinner fyra upphandlingar

Eventbyrå

Linköpings baserade ActiPro Event har i dagarna fått tilldelningsbesluten för fyra upphandlingar av eventtjänster.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

Bildspecial: 150 eventproffs minglade på Epicenter Stockholm

På torsdagskvällen besökte drygt 150 eventproffs Mötesbaren på Epicenter Stockholm för att se på anläggningen och mingla. Kolla in mingelbilderna här.
Martin Lorentzons bolag investerar i Memento Event  

Martin Lorentzon investerar i Memento Event  

Eventbyrån Memento Event gör en storsatsning genom att ta in kapital från Spotify grundaren Martin Lorentzons bolag Rosello.
vVenues blir majoritetsägare i interaktionsplattformen Stagecast

vVenues blir majoritetsägare i interaktionsplattformen Stagecast

Stagecast är ett digitalt interaktionsverktyg som genom gamification binder samman digitala och fysiska upplevelser med besökare under ett event genom deras telefoner. Detta kan ske genom ex. tävlingar, quiz, digitala fotobås, som enkelt går att skräddarsy för att skapa en varumärkeskoppling mellan besökare och aktivitet i virtuella events och som interaktiv arenaaktivering för varumärken och organisationer.

Branschfolk

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Helena Wennerström

Staden vid sundet har varit kärnan i Helena Wennerströms yrkesliv

Branschfolk

Sedan Helena Wennerström flyttade till Helsingborg på 90-talet så har staden varit ett återkommande tema i hennes yrkesliv. Med ledande roller på Helsingborgs Dagblad, Väla Köpcentrum och HIF så har hon staden i sitt hjärta.

Folk i karriären

Jesper Kask ny VD på Westers

Jesper Kask ny VD på Westers

På nytt jobb

Westers har anställt Jesper Kask som ny VD från och med första februari, som ett led i en fortsatt tillväxtresa för företaget.

Marcus Larsson blir ny chef för enheten Evenemang och möten på Destination Kalmar

Marcus Larsson blir ny chef för enheten Evenemang och möten på Destination Kalmar

På nytt jobb

Marcus Larsson arbetar på Destination Kalmar sedan 2021 och var tidigare projektledare med ansvar för idrottsevenemang.

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

Josefine Larsson blir ny marknadschef på Fastighetsägarna Service

På nytt jobb

Josefine Larsson kommer närmast från Akademiska Hus där hon ansvarat för utveckling inom kundupplevelse, kommunikation och digitalisering.

Gästskribenter

10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till

Nio fällor att undvika när du gör presentationer

Gästskribent

Retorikexperten Per Furumo lyfter i denna krönika nio vanliga fällor som du bör undvika när du gör presentationer.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Vem tänker på musiken på din fysiska konferens?

Gästskribent

Låt inte musiken bli en fråga där du i sista minuten ber ljudteknikern att spela valfri spellista från Spotify, skriver Tommy Brotte i denna krönika.

Anders Müller

Krönika: Sluta stjäla våra idéer!

Gästskribent

Jag misstänker att de flesta har sett eller hört talas om TV-serien Mad Men. Som handlar om en reklambyrå på 60-talet. Där smala slipsar, tajta kostymer, rökande och whiskydrickande kreatörer skapar idéer som sedan formade reklamen för en lång tid framöver.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Mötesexperten: Vågar du välja?

Gästskribent

Under våren har många konferenser och events blivit hybridmöten. Vissa har blivit bra och andra helt misslyckade. Innan pandemin var de flesta större möten fysiska, under pandemin blev allt digitalt och nu funkar det med vilket som. Men hur ska du hjälpa mötesarrangören att välja rätt?

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Förvandla ert företagsevenemang till en säljdriven nätverksaktivitet

Förvandla ert företagsevenemang till en säljdriven nätverksaktivitet

Annons

Att ett företagsevent kan vara en av de bästa och mest produktiva aktiviteterna för försäljningsavdelningen, det är ju ingen överraskning! Det säger ju liksom sig själv, att om säljavdelningen får bjud in en stor grupp potentiella kunder och erbjuder dem en trevlig upplevelse, då bygger man ett scenario där företaget kan skapa mycket framgång och såväl stärka befintliga relationer som inleda nya.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff