eventeffect.se
Företagsevent lyfter i vintermiljö

Företagsevent lyfter i vintermiljö

Hallå där...

Fredrik Björkman är försäljningschef på Copperhill Mountain Lodge, ett designhotell i Åre som är en del av Petter Stordalens Nordic Hotels & Resorts . Nu delar han med sig av hur bra ett event kan bli – i vintermiljö.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Destinationsutveckling
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Uthyrning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
    • Lyyti
    • Adapt
    • Space
    • Meetly
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

2021-11-15 | Agorify | Annons

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

I oktober arrangerade det svenskbaserade media- och evenemangsföretaget Hyperight deras första evenemang i True Hybrid format. Det var även det första stora eventet som genomfördes som ett hybridevent i Norden där plattformen Agorify användes. Vi kommer i denna artikel berätta om hur Data Innovation Summit 2021 (DIS 21) använde Agorify för att skapa ett True Hybrid event. 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 
Om Data Innovation Summit

Data Innovation Summit är ett årligt event som hade sitt startskott år 2016 och har sedan dess ansetts som det största och mest influerade årliga Data och AI eventet i Norden, men även utanför. Syftet med eventet är att samla ihop de mest innovativa företagen och pionjärerna inom områden som Data Science, Big Data, Machine-learning, AI, IoT, Data Management, Data Engineering och Analytics i ett och samma ställe för att diskutera hur man kan accelerera AI-driven transformation i företag, industrier samt i den offentliga sektorn. 

För att lyckas täcka alla dessa områden så behöver eventet ha en komplex eventstruktur där flera saker sker parallellt.  Till exempel hade eventet 7 scener, över 100 presentationer, 63 demos, hundratals möten och ett flertal rundabords-diskussioner samt  paneldebatter. 

För att anordna Data Innovation Summit 2021 i ett hybridformat använde arrangörerna Agorifys True Hybrid lösning för att tillhandahålla båda deras fysiska- och online deltagare en likvärdig upplevelse.

DIS 2021’s ambition att förändra event-industrin i Norden

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Data Innovation Summits resa med Agorify började för 3 år sedan när de för första gången använde Agorifys system för självincheckning och utskrift av namnskyltar. Arrangörerna ville ge deltagarna en smidig registreringsprocess vid ankomst till deras fysiska event med ambitionen att hantera varje person på max 30 sekunder från ankomst till att de håller deras namnskylt i handen. Totalt hade eventet 2000 deltagare och den genomsnittliga registreringstiden per person hamnade på 22 sekunder.

Ett år senare när pandemin härjade runt i världen så anordnades Data Innovation Summit för första gången i ett virtuellt format. Till det använde Hyperight flera av Agorifys online verktyg, bland annat streaming av live- och förinspelade presentationer samt video on-demand. Totalt sändes det 158 timmar av innehåll över en 3 dagars period. Deltagarna hade möjligheten att välja att se mellan 100 presentationer, flertalet paneler samt intervjuer. Dessa streamades 9446 timmar av online-deltagarna under eventdagen samt under on-demand perioden. 

Efter att ha insett att de kunde nå ut till fler deltagare genom att anordna eventet som ett True Hybrid event och därmed också öka lönsamheten, beslutade Hyperight-teamet i år att organisera Data Innovation Summit 2021 i ett hybridformat med Agorifys True Hybrid-lösning. 

DIS 2021 nådde framgångsrikt de mål som Hyperight hade satt upp

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Andra anledningen att DIS 2021 organiserades som en True Hybrid format var för att revolutionera evenemangsindustrin i Norden och erbjuda alla de fördelar som tillkommer med ett hybridevent. 

MICE-branschen är 1,5 biljoner dollar industri med över 1,1 miljarder människor som deltar i evenemang i alla former, format och storlekar per år. Samtidigt är MICE-industrin den minst digitaliserade och datadrivna industrin i världen och har gett samma upplevelse till sina besökare i över 100 år, utan hänsyn till det faktum att människor numera är mer digitala och att tekniken har utvecklats drastiskt. Pandemin gav oss en möjlighet att förändra hur deltagarna upplever våra evenemang. Det är dags att gå från kortvariga evenemang till att ge våra besökare en mer långvarig och meningsfull upplevelse.” – säger Goran Cvetanovski, VD för Hyperight.

En av de främsta fördelarna som Hyperight upplevde med hybridevent var möjligheten att erbjuda en långvarig upplevelse istället för en kortvarig. Vad betyder det? Utvecklingen av ett evenemang kan ta flera månader medan själva utförandet varar endast några timmar eller ett par dagar. Om inget har spelats in så försvinner allt innehåll och det går aldrig att gå tillbaka för att se eller lyssna på presentationerna igen. 

När man däremot anordnar ett hybridevent, genom att använda en plattform som Agorify, möjliggör man en förlängd upplevelse för alla deltagare. Detta genom att de, utöver att uppleva eventet fysiskt och online under eventdagarna, även kan få  tillgång till eventet innan startdatum för att exempelvis börja kommunicera med andra deltagare, boka möten mm samt även återuppleva det on-demand i efterhand.

Det tredje målet som DIS 2021 lyckades nå genom att organisera eventet som en True Hybrid, var att göra det så papperslöst som möjligt och därmed mer klimatsmart, hållbart samt säkert för besökarna under pandemin. Genom att använda Agorify minimerades användningen av papper som annars skulle ha gått till att skriva ut agendor, marknadsföringsmaterial till utställare, anteckningsböcker, pennor och mycket mer. Istället fanns allt tillgängligt på plattformen, lätt att nå av alla deltagare före, under och efter evenemanget.

Vilka av Agorifys funktioner användes under Data Innovation Summit 2021?

Själv check-in och utskrift av namnskyltar 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Något av det viktigaste med ett event är första intrycket. För evenmang betyder det att registreringen är det första deltagarna får uppleva när de anländer till lokalen.

Tack vare tillgänglig teknik kan arrangörer på ett enkelt sätt accelerera registreringsprocessen så att deltagarna får en trevligare första upplevelse, istället för att behöva köa för att komma in. 

För Data Innovation Summit användes Agorify’s Self Check-In and Badge Printing system.

I lokalen hade man ställt fram 6 stycken check-in stationer där deltagarna kunde scanna sina biljetter som de hittade i Agorify appen och fick deras namnskyltar automatiskt utprintade. Liknande lösning som på flygplatsen, snacka om enkelt!

Onsite till Online Streaming 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Streaming av fysiska presentationer 

Det mest väsentliga med ett hybridevent är möjligheten att visa alla online-deltagare vad som pågår fysiskt i eventlokalen. Data Innovation Summit 2021 hade 7 parallella spår där vissa av presentationerna hölls fysiskt i lokalen medans andra var online. 

Genom att ansluta ett professionellt sändningssystem till Agorify, livestreamade AV-teknikerna presentationerna i lokalen till online-deltagarna, som även kunde kommunicera med de fysiska talarna genom att använda chatt- och frågefunktionen i Agorify. 

“Det var roligt att höra att några av deltagarna som var lite sena till eventet, ändå kunde börja lyssna på- och följa programmet i Agorify på vägen dit, och på så sätt inte missa något” – fortsätter Goran. 

Online till Onsite Streaming

Streaming av online presentationer 

Några av talarna höll sina presentationer på distans, online i plattformen. På samma sätt som ovan sändes dessa presentationer via Agorify och projekterades på stora dukar i lokalen för de fysiska deltagarna att titta på live.  

För detta använde Hyperights team Agorifys inbyggda och mycket enkla webbaserade sändningslösning som vi kallar Green Room. 

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Digital Agenda

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Som vi nämnde tidigare var ett av målen med Data Innovation Summit 2021 att göra det så papperslöst som möjligt och för att lyckas med det skrevs det aldrig ut några agendor. Istället fanns den tillgäng i digitalt format i appen eller på TV skärmar i lokalen. 

Utställarnas online-bås

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

Trots att utställarna var närvarande fysiskt i lokalen fick de även tillgång till en digital monter vilket gav dem mer exponering och möjligheten att ta kontakt med både fysiska och online deltagare, dela marknadsföringsmaterial i digital form, dela mer information om sitt företag samt  vilka presentationer de kommer hålla i under eventet.

Utställarnas “Silent Room”

Hur Hyperight förändrade eventindustrin genom att arrangera det första stora hybridevenemanget i Norden med Agorify 

När det kommer till utställar-funktioner, har Agorify även ett inbyggt “Silent Room” i mobilappen som fungerar som en digital version av den hårdvara som annars behövs för att anordna tysta möten. Dessa hyrs ofta av utställare vid stora mässor för att deltagarna ska höra bättre det som presenteras i montern.

Det finns två huvudsakliga nackdelar med att använda hårdvara för tysta möten.

  1. Det är dyrt att hyra eller köpa tysta-hörlurar och det är mer begränsat antal hörlurar som kan delas ut. Dessa behövs även lämnas tillbaka efter varje användning. 
  2. I ett evenemang där många använder sig av tekniken är risken stor för radiofrekvensstörningar.
Avslutningsvis

Hyperights team lyckades inte bara genomföra DIS 2021 på ett innovativt sätt och göra det mer engagerande för alla deltagare, utan man kan också säga att de definierade framtiden för evenemangsbranschen i Norden.

Genom att organisera och arrangera det första True Hybrid-evenemanget i Norden, ändrade Hyperight branschen genom att visa den alla fördelar som dessa typer av evenemang kan erbjuda:

  • En mer långsiktig upplevelse av eventet
  • Fler möjligheter till ökad intäkt 
  • Ett mer hållbart och säkert event
  • Ett mer flexibelt event för både deltagare och talare när det kommer till tid, plats och budget

Tack vare ett lyckat genomförande av DIS 2021 som ett True Hybrid event tillsammans med Agorify, planerar Hyperight teamet redan deras nästa stora hybridevent. Det ultimata målet är att sprida insikten av fördelarna med True Hybrid events och att bevisa att det är framtiden för eventindustrin! 

Om Agorify

Agorify är en True Hybrid evenplattform som siktar på att revolutionera eventindustrin. Vår definition av ett True Hybrid event är att man som deltagare på en konferens, utställning, seminarium, konsert samt andra typer av möten, har möjlighet att helt fritt välja om man ska delta fysiskt, online eller både och – med exakt samma upplevelse och förutsättningar! 

Därmed inkluderar vår lösning bland annat digital självcheckin med utskrift av namnskyltar, egen live-streaming lösning, virtuella runda bord, breakout room, silent room, utställarbås online, digitala agendor och mycket mer.

Intresserad av att veta mer? Boka ett demo.

Läs även: Genomför COVID-säkra evenemang med Agorify
Johanna Bengtsson Johanna@eventeffect.se

Läs mer:

Biblioteket fotograf julia viklund 2408 kopia Biblioteket Live tänker bli bäst i Stockholm på Möten och Event!

Biblioteket Live tänker bli bäst i Stockholm på Möten och Event!

Biblioteket Live är sedan drygt två år en ny scen i Stockholms utbud av mötesanläggningar/träffpunkter. De fantastiska bevarade gamla bibliotekslokalerna med restaurang, pub, en prisbelönt Cocktailbar och flera ytor för event/klubb/konserter gör att de flesta häpnar när de kommer in på ett besök. Med sitt läge på Medborgarplatsen/Södermalm och med T-bana, bussar och parkeringsgarage utanför dörren kan det inte bli mer centralt än såhär.

Bild 1

Eventhjälpen presenterar veckans leverantör

Eventhjälpen ger dig verktygen du behöver för att lyckas med ditt evenemang, vi listar hundratals event- och expobolag, teknikexperter, konferensaktörer och uthyrningsföretag. Denna veckan lyfter vi fram Gigital.

Carotte Event

Eventhjälpen presenterar veckans leverantör

Eventhjälpen ger dig verktygen du behöver för att lyckas med ditt evenemang, vi listar hundratals event- och expobolag, teknikexperter, konferensaktörer och uthyrningsföretag. Denna veckan lyfter vi fram Carotte Catering.

Agorify Eventeffect

 

Agorify är det ledande True Hybrid-verktyget som hjälper evenemangsarrangörer att koppla samman evenemangsupplevelsen för både online- och fysiska deltagare genom en och samma plattform. Våra lösningar inkluderar registrering, självincheckning, namnskylts-utskrift, lead generering, live-streaming, simulerad streaming, mötesbokning, videomöten, virtuella runda bord, digital agenda och mycket mer.

Boka ett demo.

Besök vår hemsida.

hello@agorify.com

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • VD till Sunlight Hotel i Nyköping
  • Branschens roligaste Hotelldirektörsjobb i Malmö och Lund
  • Projektledare inom event hos Alm Event & Dekor
  • On Air söker Head of Production
  • Sälj och projektledning för möten & event
  • Nu växlar vi upp…

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Koncept & Event arrangerar Hemnets bostadsgala - Guldhemmet

Koncept & Event arrangerar Hemnets bostadsgala – Guldhemmet

Eventbyrå

Guldhemmet är Sveriges största bostadsgala och genomförs årligen av Hemnet. Galan hyllar och sätter strålkastarljuset på extraordinära prestationer bland fastighetsmäklare och bostadsutvecklare från året som gått. Den 7 mars 2024 är det dags för den femte upplagan av galan och arrangörerna är eventbyrån Koncept & Event.

Eventbyrå expanderar med nytt kontor i Umeå

Eventbyrå expanderar med nytt kontor i Umeå

Eventbyrå

Byrån är nu lokaliserade i både Stockholm och Umeå och strävar att fortsatt vara en brobyggare mellan Norrland och övriga Sverige som länge varit deras expertisområde.

Eventbyrå växer med unikt koncept

Eventbyrå tar sitt koncept utanför Sveriges gränser

Eventbyrå

I linje med omvärldens såväl som mötes- och eventbranschens utveckling fortsätter Hummingbird Meetings & Events att bygga vidare på sitt koncept med fristående projektledare som knyts till bolaget.

Mest läst

De mest spelade jullåtarna

De mest spelade jullåtarna 2022

För femtonde året på raken har Stim sammanställt listan över de tio mest spelade jullåtarna. Och äntligen får vi svar på frågan – är det samma trogna klassiker som ligger i topp i år igen?
Årskrönika från Anders Müller: Vi står återigen i ett läge där ingen vet vart det ska ta vägen

Årskrönika från Anders Müller: I dåliga tider behövs mer möten!

År 1986 gjorde jag mitt första stora event och började kalla mig Mötesarrangör. Runt 300 Skandinaviska, glada återförsäljare skulle åka till Estoril utanför Lissabon och testa däck på F1-banan, samt få säljstrategier och marknadsföring presenterade för sig. Och festa.
Koncept & Event arrangerar Hemnets bostadsgala - Guldhemmet

Koncept & Event arrangerar Hemnets bostadsgala – Guldhemmet

Guldhemmet är Sveriges största bostadsgala och genomförs årligen av Hemnet. Galan hyllar och sätter strålkastarljuset på extraordinära prestationer bland fastighetsmäklare och bostadsutvecklare från året som gått. Den 7 mars 2024 är det dags för den femte upplagan av galan och arrangörerna är eventbyrån Koncept & Event.
teambuildingaktivitet

Lista: Teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Kommun upphandlar eventteknik

Kommun upphandlar eventteknik

Kommunen söker leverantör för ljud, ljus, bild och scenteknik för den årliga medarbetardagen. Uppskattat affärsvärde 450 000 kronor.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Isatou Keitta ny Business Development Coordinator på Hybridbyrån Homage

Isatou Keitta ny Business Development Coordinator på Hybridbyrån Homage

På nytt jobb

Isatou kommer senast från nätverket All of us, där hon arbetat som verksamhetschef. Dessutom är hon co-moderator för Diversity or Die, där hon utbildar kommunikationsbranschens chefer om mångfald och representation för att göra branschen bättre.

Bilal Said axlar rollen som Sales Manager på Skeppsholmsgruppen

Bilal Said axlar rollen som Sales Manager på Skeppsholmsgruppen

På nytt jobb

Bilal Said har solid bakgrund inom MICE, senast från Scandic där han hade rollen som Inhouse Sales Agent. Bilal tillträdde sin roll som Projektledande Sales Manager den 6 november.

Martin Roos ny vd för Upplev Norrköping

Martin Roos ny vd för Upplev Norrköping

På nytt jobb

Den 1 januari 2024 tillträder Martin Roos som vd för Upplev Norrköping. Han har under de senaste åren jobbat som senior platsstrateg på Placebrander och vd för Destination Eskilstuna. Många känner också igen honom som tidig medlem och manager för bandet Kent.

Gästskribenter

Johnny Sundin

Debatt: Vi behöver fler ljushuvuden!

Gästskribent

Trots all kunskap som finns om vikten av att en presentatör skall få bästa möjliga förutsättningar att kunna framföra sitt budskap så missar 9 av 10 konferensanläggningar i Sverige att sätta ljus på det viktigaste instrumentet av alla – människan framför publiken! Den för stunden viktigaste bäraren av budskapet i rummet. Berättaren. Kommunikatören. Katalysatorn. Talaren. Moderatorn. Chefen. Kunden. Den som skall beröra!

Mötesexperten: Vågar du välja?

Fredrik Bauer: Vem ska gå på dina möten?

Gästskribent

Microsoft berättade nyligen att deras AI inte bara kan samla och analysera stora mängder information utan också gå på dina möten i ditt ställe. I den här krönikan spanar mötesexperten Fredrik Bauer om framtidens möten och vad du behöver göra redan idag.

Gunnar Söderberg: Fem tips om hur du stärker upplevelsen av ett event

Enkel lösning på knö istället för kö

Gästskribent

När jag flyttade till Göteborg förvånades jag över att folk gick på bussar genom alla olika dörrar på bussen, ofta innan alla som ville ens hunnit ut. Nu har de ändrat så påstigning endast får ske framme vid föraren. Jag väntar på att kulturen ska bli som när jag växte upp utanför Stockholm. Där stod alla i en välordnad kö, istället för att i Göteborg vänta på att bussen kommer utspridda över hållplatsen i klumpar och sedan som det heter här knö sig in.

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Gästskribent

Jag har reflekterat kring vårt varumärke sedan förra veckan då jag hade ett intressant samtal med en av grundarna till Eventeffect. Anledningen till samtalet var att Eventeffect hade listat de största eventbolagen i Sverige med omsättning från 50 miljoner och uppåt.

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Gästskribent

Har du tänkt på vilken avgörande roll en moderator har för framgången och resultatet från ett möte?

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Gästskribent

Business, bubbel och babbel. Tre obligatoriska ingredienser för en klassisk almedalsvecka där det sistnämnda, alltså babblet, ofta förpackas i form av panelsamtal i mängder. Och vi kan nog alla vara överens om att de där panelsamtalen inte alltid blir helt hundra. Här kommer några av Talarföreningens erfarna moderatorer med sina nio bästa tips för ett lyckat panelsamtal i Almedalen.

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Eventbyrå

Byråvärlden är enkel på många sätt. Vi säljer tid, erfarenhet, kompetens och talang. En tjänst. Hur vi än kämpat och försökt så ser byråerbjudanden luddiga och lika ut. Fråga bara en kund så får du se.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som besökare tänka på?

Gästskribent

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Föreningar och organisationer. Alla möts på en och samma plats. Som besökare är Almedalen en väldigt speciell plats där du har ett ansvar att se om dig själv och dina kollegor, så att ni alla kommer hem tryggt och säkert.

Konferensresa ansågs skattepliktig

Rättsfall: Konferensresa ansågs skattepliktig

Gästskribent

Kammarrätten i Sundsvall har i flera avgöranden den 17 mars 2023 fastslagit Skatteverkets ursprungliga beslut avseende förmånsbeskattning och skattetillägg kopplat till deltagande i en konferensresa.

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Almedalen

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Alla möts på en och samma plats. Ur ett säkerhetsperspektiv är Almedalen en väldigt speciell plats där man som arrangör har ett stort ansvar att se till att eventet ni arrangerar är tryggt och säkert.

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

EVENTYR NINE YARDS

När vi skapade vår långsiktiga strategi att bli Nordens ledande eventbyrå 2023 så var hållbarhet ett område som vi gav stort utrymme i planen. Ingen aktör i vår bransch hade gått hela vägen på det här området och vi ville erbjuda ett alternativ där det skulle vara enkelt för kunden att välja rätt – och på så sätt göra mindre påverkan på vår planet.

Mötesexperten: Vågar du välja?

Krönika: Flexibla arbetssätt kräver tydlig chef

Gästskribent

Att chefen vågar vara tydlig och gå före blir allt viktigare i takt med att arbetsvardagen blir alltmer flexibel. Läs Fredrik Bauers senaste krönika om chefens roll som ett föredöme i de organisationer som har mest effektiva möten. I slutet får du tre frågor att diskutera som snabbt gör era möten mer effektiva

Världsutställningen Affordable Art Fair återvänder till Nacka Strand Möten & Event

Världsutställningen Affordable Art Fair återvänder till Nacka Strand Möten & Event

Annons

Torsdag den 5:e till söndag den 8:e oktober kommer Affordable Art Fair till Stockholm. Den ambulerande världsutställningen vill tillgängliggöra konst för alla, och temat ”Follow your art” hyllar kärleken till både konsten och medmänniskor. På NSME gör de sig redo att återigen ta emot mässan och dess besökare.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff