eventeffect.se
Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Hallå där...

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2018-12-18 | Årskrönika

Koncept & Event: Ett år av vår tid – vad värdefull den är!

Då var det åter dags att lägga ett år till arkivet. Eller nej, förlåt, vi har 52 evenemang kvar att genomföra, men sedan så. Jag kommer liksom på mig själv när jag börjar skriva den här texten även fast det vore logiskt att inleda en årskrönika med något i den stilen, inleder Niklas Åström, vd och grundare av Koncept & Event, sin årskrönika hos Eventeffect.

Årskrönika, niklas Åström, koncept & event: ett år av vår tid – satan, vad värdefull den är!

För oss på Koncept & Event är dock december något helt annat än början på slutet. Vi har alltid haft som strategi att vara starka på traditionella evenemang. Dels finns det många uppdrag av det slaget och dels är det en dörröppnare till nya fina kundrelationer. I år landade vi på totalt 78 stycken. Julfester i november och december, alltså.

Avskyr långa processer

Den som läst på om oss vet att jag ofta har benämnt eventbranschen som trög och omodern. Personligen avskyr jag långa, icke-konkreta och trubbiga processer, vilka det fullkomligt kryllar av i vår bransch.

Jag klev in i den här branschen för att jag ville skapa snabba och effektiva affärer och eventlösningar som självklart ska vara innovativa, men samtidigt inte överarbetade. Jag såg behov av tydlighet, effektivitet och lojalitet mot kunderna. Vi vill kunna titta våra kunder i ögonen och stå för vad vi har levererat och till vilket pris vi gjort det. Ibland behöver vi uppfinna hjulet från grunden, men ibland räcker det gott och väl med att ta fram ett gammalt koncept och göra det i en ny tappning.

Det är ineffektiva processer som kunderna får betala för

Jag hör hela tiden historier om kreativa rum och möten där olika byråer samlar teamet, 4-5 personer eller kanske ännu flera, i flera timmar och ibland dagar för att ta fram idéer och koncept. Eller om en pitch för enstaka evenemang som har tagit flera hundra timmar. Det är långsamma och ineffektiva processer som kunderna får betala för. Någonstans måste man hitta tillräckligt mycket marginal för att kunna finansiera alla dessa personer som sitter och funderar.

Jag gillar kreativitet men jag upplever att det är ett ord som har tagits helt ur sin kontext. Teresa Amabile, forskare och författare kring just kreativitet, beskriver det som ett resultat av tre funktioner; kunskap, metodik för nytänkande och inre motivation.

Jag upplever att den där inre motivationen och drivkraften framåt ofta glöms bort när man pratar om kreativitet. För mig handlar kreativitet minst lika mycket om att kunna komma på en bra idé väldigt snabbt som att kunna komma på en jättebra idé jättelångsamt. Ju långsammare idén är desto mer kostsam och mindre effektiv blir den.

Pengar är tid

Idag pratar vi mer än någonsin om hållbarhet och resurser. Vi pratar då oftast om miljön och naturen men om vi lyfter in det perspektivet på oss människor, pratar vi sällan om hur resurseffektiva vi själva kan vara.

Vi har ju fått lära oss att tid är pengar, det är sen gammalt, men idag skulle vi lika gärna kunna vända på det och säga att pengar är tid. Den med mycket pengar har möjlighet att skaffa sig mera tid. Jag tror inte att jag tar mig vatten över huvudet när jag konstaterar att begreppet ”tid är pengar” kommer från det faktum att om man ville ta någons tid var man tvungen att betala pengar, och det får vi väl anse vara ganska vedertaget idag.

Men hur mycket tid behöver vi, och hur mycket värde kan någon annans tid tillföra? Hur mäter man tid? Vad får man för en kreativ timme? Vad får man från ett kreativt team? Vad får man för en dags kreativt arbete från ett jättestort superkreativt team? Det här är frågor som du som kund ska kunna ställa och det är vår skyldighet att som leverantörer kunna leverera ett svar. Kan vi inte det är vi illa ute, för det är vad framtiden kommer kräva.

Resurseffektivitet

I en studie som framtidsanalytikern Kairo’s Future gjorde 2015 fick svenskar svara på frågan om vad de upplevde mest brist på i livet. 37 procent svarade tid, 29 procent svarade energi och 23 procent svarade pengar.

Vi kan väl anta att det såg betydligt annorlunda ut om vi backar några årtionden, men idag har vi förhållandevis gott om pengar och förhållandevis lite av det andra. Med den undersökningen som grund kan det ju låta som att jag nu ska argumentera för att man därför ska köpa in mer tid, och det kanske man ska, men om du gör det ska du ställa krav.

Annars sitter du plötsligt där som eventköpare med fyra projektledare, en koordinator, en strategisk rådgivare, en copywriter, en AD och en producent och framförallt en faktura som inte alls är vad du förväntade dig.

Kortare beslutsvägar

Alltså inte alls resurseffektivt. För att få mer tid behöver vi bli mer effektiva, ännu snabbare och ha kortare beslutsvägar. Då kan vi inte ha alla dessa kreativa processer, onödigt stora ”team-setups” eller workshops i all oändlighet.

Det är snart 2020 och då vill det moderna samhället ha snabba och kreativa (men absolut inte mindre snabba för det) lösningar, raka case och erbjudanden som är lätta att ta ställning till, tydliga offerter som man förstår och som speglar verkligheten och framförallt resurs- och kostnadseffektivitet.

Sveriges mest effektiva eventbyrå

Vi har som målsättning att vara Sveriges mest effektiva eventbyrå. En viktig del i att vara det är att vi kan göra många evenemang, därav är julen är en viktig period för oss. På så sätt kan vi anställa fler, leverera högre volymer till våra leverantörer och därmed större rabatter till våra kunder. Vi är dessutom snabba, vilket gör att vi kan hålla fler projekt igång samtidigt.

2018 kommer att bli ytterligare ett rekordår för oss och tillväxten väntas bli mellan 25-30 procent och utan att gå händelserna i förväg har det aldrig sett bättre ut än inför 2019. Vi har under året gått från fyra till åtta anställda och vi räknar med att vara tio i vår. Vi har lanserat vår nya site och grafiska profil på allvar och vi har flyttat till nya lokaler i myllrande Hagastan.

I ett spännande skede

Jag väljer att se vår framgång som ett kvitto på att vi är på rätt spår och att vi tänker rätt, även fast jag ödmjukt konstaterar att vi har långt kvar till toppen. Jag ser och känner dock hur det blir mer och mer intresse kring oss och vår framfart både från branschkollegor och leverantörer men framförallt från våra fantastiska kunder.

Vi är i ett spännande skede och vi är redo att inte bara bryta mark och fortsätta vår etablering utan även fortsätta vara orädda och förändra den här branschen.

Jag vill avslutningsvis rikta ett stort tack till vårt fantastiska team för det otroligt gedigna arbete ni lägger ner. Ni är grymma, Tack!

Fortsatt god december och lycka till med nya året.

Av: Niklas Åström, vd och grundare av Koncept & Event

Läs mer: Bosse Magnusson: ”Skicka inte din tröttaste säljare till mässan”
Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Årskrönika från Magnus Krabbe Informationsteknik

I början av 2020 såg allt så lovande ut, vi förvärvade Visuell Design i Sandviken och orderböckerna var fyllda och året skulle bli ”all-time-high”

unnamed 63

Årskrönika från Niklas Åström på Koncept & Event – Framtiden är här nu, vare sig vi vill det eller inte

Vi har hört experter inom både det ena och det andra, gång på gång, säga att inget kommer bli som förr igen. Det låter väldigt dramatiskt och drastiskt, men å andra sidan, hur illa kan det bli? Oavsett vad så är den här nu, framtiden. Den kom snabbare än vi tänkt oss, nu tar vi oss an den.

eventyr niclas rahm cco

Årskrönika från Niclas Rahm CCO hos Eventyr – Lugnet efter stormen

En normal årskrönika brukar gå ut på att sammanfatta året som varit, tolka varför det blev som det blev och knyta ihop det hela med en hoppfull framåtblick. Men hur skriver man en normal årskrönika om ett år som varit allt annat än normalt? Dessutom; är det något det skrivits mycket om i år är det just detta onormala, så jag tänkte bespara dig mer av samma.

Konferensresa

Fem härliga destinationer för konferensresan utomlands

Annons

Att ta kickoffen eller konferensen utomlands kan ha många fördelar. När man byter miljö och exponeras för nya kulturer ökar kreativiteten och deltagarna kommer hem med nya kunskaper, ökad motivation och en förstärkt sammanhållning. Men vart ska man åka? Radisson Hotel Group guidar till fem härliga destinationer för din nästa konferensresa utomlands.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
bild3

Så inkluderar du alla deltagare på ditt hållbara möte.

Annons

Att planera och anordna ett hållbart möte handlar inte bara om att välja ekologisk mat och en miljöcertifierad anläggning – det är minst lika viktigt att tänka på den sociala biten.

Upphandlingar

  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen
  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Eventarenan

Upp till kamp mot slösmöten!

Annons

När Svenska Mötens vd Sylvia Nylin skulle tillträda sitt nya jobb följdes de inledande gratulationerna till den nya tjänsten av en hel del gnäll.
”Så fort jag började prata om möten började alla sucka och stöna över förlorad tid i dåliga möten. Och jag kände ju igen det där själv, från mina många år som chef och ledare med ett ständigt dåligt samvete för mina möten.”

Inspiration

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

månadens monter juni – sollentuna kommun

Månadens monter juni – Sollentuna Kommun

Annons

Vi lyfter här fram ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga uppdraget vi hade denna gång var att hjälpa Sollentuna Kommun inför deras deltagande under mässan SETT 2017. Läs om projektet och se fler bilder här.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

GH

Gyllene Hjulet flyttar in i Onemotions digitala plattform vVenues

Gyllene Hjulet 2020 erbjuder i år ett event som utnyttjar förutsättningarna för digitala events på ett sätt som sällan eller aldrig skådats. Gyllene Hjulet blir i år en flerdagarsupplevelse där gästerna kan ta del av betydligt mycket mer än huvudnumret, prisutdelningen, tillsammans i en ny digital eventmiljö - kostnadsfritt och tillgängligt för alla.
Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.
Rapport1

Ny rapport: Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin

I dagarna lanserade White Arkitekter och The Royal Park Hospitality Hub en rapport med scenarier och angreppssätt för en hållbar förändring inom besöksnäringen. Branschen befinner sig i ett vägskäl som kan innebära stora möjligheter och som tillsammans med den pågående pandemin också kan skynda på vägen mot en grönare besöksnäring.

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!
Almdalsveckan 2021: Partiernas dagar

Film från Almedagen informerar om hur Almedalsveckan 2021 kommer genomföras

Sammanfattningsvis kan sägas att det som är klart är att Almedalsveckan 2021 startar den 4 juli och avslutas den 11 juli. Hur är fortfarande osäkert utifrån restriktioner och förbud. Men målet/visionen är att hälsa alla välkomna till Gotland och Visby i sommar.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

christmas show mingelrum

Så genomför du en digital julfest

Annons

The Wondrous & Digital Christmas Show är ett helt nytt sätt att anordna julfest, helt anpassat efter hur många arbetar idag. Denna julen kommer ju inte bli som alla andra, vi kommer inte äta julbord som förut, vi kommer inte ha julfester som förut och våra organisationer kommer även ha problem att nå ut till sina anställda med en julhälsning. Genom att göra julfesten digital kan ni samla hela personalen på ett och samma ställe utan risk för trängsel eller smittspridning.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff