Lyyti anställer sju stycken nya medarbetare inom marknad och försäljning.
De har i flera år varit marknadsledande i Finland. Nu vill de stärka sin position i Europa. De gör de genom att ta ett extra krafttag i Sverige.
– Inget annat event management system i Sverige har möjlighet att erbjuda en lösning som maximerar B2B events resultat genom deltagardata och eventmarknadsföring – vi är skyldiga svenska företag att erbjuda den möjligheten eftersom ingen annan gör det, säger Petri Hollmén, vd på Lyyti.
”Event ska vara en del av den digitala marknadsföringen”
– Vi vill visa den svenska marknaden hur företag kan utveckla sin evenemangsstrategi med hjälp av data, samt hur event ska vara en självklar del av den digitala marknadsföringen, säger Antonia Ridderstråle, Marknadschef Lyyti Sverige och fortsätter:
– Ju fler människor en säljare möter, desto större chans är det att det blir affär. Därför måste möten och evenemang kunna mätas och användas som stöd för försäljning och marknadsföring.