När alla fem nominerade lag pitchat sina bidrag drar sig juryn tillbaka för överläggning. Under tiden inspireras vi av intressanta case om hur stora bolag tänker kring framtidens hållbarhetsinriktade event.
Möt The Ocean Race och Johan Strid som kommer att prata om hur The Ocean Race verkar för att förbättra den globala havsmiljön och Anna Lindström från Spendrups som berättar om bryggeriets cirkulära pizza på Way out West.
Lisa Johansson från Norrsken Foundation delar med sig av insikterna från genomförandet av Impact Week och Katarina Kenne från Dell Technologies berättar om deras pågående arbete mot uppsatta NetZero-mål.
Vi har dessutom bjudit in Victor Fagerquist (Brand Manager – All Things Live), Christian Albinsson (medgrundare – People People People) och Maria Guggenberger (Head of CSR & Sustainability – ATG) till ett samtal för att belysa olika delar av branschen, olika platser i karriären och olika vägar in. Hur har deras karriärresa sett ut? Hur ser de på branschen och arbetslivet? Vad kan nyexaminerade förvänta sig? Hur är det att vara helt ny? Vilka förväntningar har företagen på studenterna?
Vinnarna av Studenthjulet 2021 presenteras och hyllas som dagens finalnummer.
Studenthjulet ska vara en rolig och intressant upplevelse även om man inte deltar i tävlingen eller blivit nominerad. Plattformen kommer därför att laddas med inspiration, kunskap och tips från branschen för alla att ta del av.
NOMINERADE LAG 2021
A-TYPE PERSONALITIES
Annika Arve, Julia Offasdotter
Travel Education Centre
EVENTGARDE
Sophia Uppling, Paulina Thomas, Malin Trollsås, Ali Hassan
Travel Education Center
MAMA FIX
Maria Edner, Angelica Eiche, Max Bornehed, Alma Ågeby
Travel Education Center
TEAM COUNTDOWN
Ida Myrin, Emilia Karlsson, Linn Ankarstrand, Elin Brevitz
Travel Education Centre
WHAF
Anna Norling, Frida Andersson, Hanna Mattsson, Wilma Johansson
Yrkeshögskolan Landskrona
”Riktigt kul att få ta del av alla inkomna bidrag. Juryn har haft intressanta diskussioner kring många bra bidrag och efter en lång överläggning har vi nu enats kring 5 bidrag som tar sig vidare till Livepitchen nästa fredag. Vi ser framemot en spännande och kreativ förmiddag tillsammans.”
Tomasz Pieniazek, Creative Director på Onemotion IMC (juryns ordförande)
3 Pitchtips från beställaren:
- Tänk på att fånga kundens intresse snabbt med en tydlig öppning som skapar både nyfikenhet, dramatik och en längtan efter att höra mer.
- Disponera tiden klokt med fokus på kärnfrågan och undvik långa utläggningar.
- Studera kundens visuella profil och språk. Kan man matcha detta på ett bra vis så är det mer troligt att kunden känner igen sig i projektet.
3 Pitchtips från byrå:
- Var förberedd och ha mer information än det du presenterar så att du kan svara på frågor när det kommer.
- Öva öva öva så att presentationen sitter innan ni kör.
- Ha kul när du presenterar – utstrålning är viktigt!