Byrån verkar inom mediemarknadens snabbaste växande discipliner: sponsring, event- och action marketing. MKTG anställer tre nya konsulter med erfarenhet från byråer och företag som PS Communication, Coca-Cola och Occasion.
– Målsättningen med rekryteringarna är att täcka upp för det ökade förtroende vi har fått från våra befintliga kunder och för att utveckla vår affär. Vi har upplevt tre år av stark tillväxt inom alla våra tre tjänsteområden sponsring, consumer events och corporate events, säger Daniel Björklund, Agency Director på MKTG i Sverige i ett pressmeddelande.
De nyanställda: Catja Färdig, Head of Business to Consumer, senast egen konsult inom affärsutveckling av kommersiella rättigheter. Tidigare del av Business Development and Sales-teamet på PS Communication. Ellen Hallin, Account Manager, senast erfarenhet i konsultroll på Coca-Cola och dessförinnan byrån Passion Lab. Christoffer Torstensson, Content Producer Corporate Events, rekryteras från eventbyrån Occasion.
Får jobba med storbolag
– MKTG har en unik position tack vare synergierna med Dentsu-huset, säger Catja Färdig. Det gör MKTG dels mer holistiska och 360 i sitt experiential-tänk och också väldigt starka inom det digitala, något som jag ser att marknaden idag efterfrågar. Att få vara med och utveckla MKTGs erbjudande känns därför extra spännande, inte minst med den portfölj roliga kunder som Svenska Spel, Panasonic, Adidas Group och Tallink Silja som redan finns, fortsätter Catja.
Catja Färdig kommer också ingå i MKTGs ledningsgrupp tillsammans med Daniel Björklund, Jens Rundkvist, vd, Lennart Söderberg, Head of Corporate Events, och Rebecca Müller, Head of Production.
Om MKTG
Brand experience-byrån MKTG är verksam i 21 länder, med 2500 medarbetare som tillsammans skapar över 80 000 upplevelser per år. MKTG Sverige är en del av Dentsu Aegis-koncernen med systerbyråerna Amnet, Carat, iProspect, Isobar, Outfox, Posterscope och Vizeum. MKTG i Sverige har haft en mycket stark utveckling från lanseringen 2016. Under 2017 ökade omsättningen med närmare 25%, från 25 MSEK 2016 till 31 MSEK.
Läs mer: Upphandling av tjänst med innehållsstrategi och produktion för evenemang