Hästsportmässan på Friends Arena, i samband med Sweden International Horse Show, är väletablerad och uppskattad. Nu ska mässan utvecklas.
– Vi ser stor potential i vår mässa. Inför 2020 kommer vi att satsa ännu mer på mässan och genomför en rad spännande förändringar, säger Christin Ericsson, event Director för Sweden International Horse Show i ett pressmeddelande.
Logistiken kommer att utvecklas
– Vi har lyssnat på våra besökare, som gillar vår mässa men som tycker att logistiken kan bli bättre. Detta och mycket mer kommer vi att utveckla till årets upplaga av SIHS, säger hon vidare.
Nysatsningen gör man tillsammans med Svenska Mässans team, som står bakom en av världens största hästsportmässor EuroHorse i samband med Gothenburg Horseshow.
Ett spännande uppdrag
Klas Pettersson som är affärsansvarig för EuroHorse på Svenska Mässan ser fram emot att partnerskapet med Sweden International Horse Show.
– Det är ett mycket starkt evenemang och redan idag är mässan väletablerad och uppskattad av besökarna. Att få vara en del i att ta nästa steg och utveckla den vidare är ett mycket spännande uppdrag för oss, säger han i pressmeddelandet.
Finns idag plats för 150 utställare
Mässan har idag plats för 150 utställare och har årligen omkring 70 000 besökare. I genomsnitt handlar dessa för 1 400 kronor.
– Under våren kommer vi att berätta mer om de förändringar vi genomför på arenan och kring mässan inför årets upplaga av Sweden International Horse Show, avslutar Christin Ericsson.