Ett tydligt erbjudande
Vi ser ett ökat behov av såväl strategisk som taktisk kompetens i syfte att utveckla upplevelsebaserad kommunikation mot samtliga målgrupper. Under året har vi finslipat på vårt erbjudande vilket renderat i nya spännande uppdrag med koncept riktade mot flera målgrupper.
Brand Experience i butik
Rider har under 2017 tagit mark inom området retail. Vårt sätt att koppla samman marknad och försäljning och skapa upplevelser i butik snarare än klassiska butiksdemonstrationer ger resultat. Vi går starkt in i 2018 med kampanjer för Pågen, Orkla, Fazer, Celsius och Fast.
Under 2018 lanserar vi Engagemangsresan
Vi har utvecklat en produkt vi kallar Engagemangsresan. Ett verktyg för företag att driva lönsamhet på både grupp- och individnivå. Processen innehåller viktiga delar i allt från nöje, kunskap, hälsa och försäljning. I slutändan har medarbetarna genom verktyget nått framgångar gentemot sig själva och sitt företag i stort.
Stockholms stad är bara början
Vi jobbar sedan många år med Sundbybergs stad och under 2017 skrev Rider avtal med Stockholm Stad för interna evenemang och möten. Detta är ett medvetet arbete i målet att etablera oss mot den offentliga sektorn. Vi har mycket att erbjuda och har god förståelse för komplexa organisationer.
Utlandsarrangemang
Vi ser mycket fram mot flertalet planerade utlandsevenemang under 2018. Vi inspireras av att jobba interkulturellt och att driva lönsamma projekt utanför Sveriges gränser. Vi kommer bland annat att genomföra en kongress i Dubai; en konferens utanför Helsingfors samt en större konferens på franska sydkusten.
Allt som allt är vi bra rustade och välkomnar 2018 – Riders 17:e verksamhetsår!
Av: Johan Theolin, medgrundare av Rider