Sofia Wulff rekryteras till rollen ny marknad- och kommunikationschef när Clarion hotel Norden växer.
Sofia kommer senast från egen firma inom marknad, branding och affärsutveckling. Tidigare har hon varit marknadsdirektör för Comwell Hotels, kommersiell chef på Metronome och PR- och marknadschef för Garmin i Danmark.
Hon blir nyckelperson för att säkra och bygga brandet
Sofia blir nyckelperson för att säkra och bygga brandet och upplevelsen Clarion Hotel. Rekryteringen sker i en tid då hotellkedjan är under stor förändring. Enbart 2019 investeras det flera miljarder i att utveckla och expandera Clarion Hotel.
– Sofia har både en bred professionell bakgrund inom marketing och design, samt kommersiell erfarenhet och kunskap inom produktutveckling och hållbarhetsfrågor. Jag gläder mig åt att få uppleva hennes arbete och engagemang gentemot våra hotell och att få välkomna henne in i vår nordiska ledningsgrupp, säger Christen Bagger, Senior Vice President på Clarion Hotel.
”Det är satt ambitiösa planer för både expansion och utveckling”
– Jag ser fram emot att komma tillbaka till hotellbranschen och vara med att sätta min kreativa prägel när jag tillsammans med marknadsavdelningen ska stärka kännedomen om Clarion ytterligare. Det är satt ambitiösa planer för både expansion och utveckling och jag tror att vi kommer att överträffa dem, säger Sofia Wulff.
Sofia Wulff tillträder den 1 juni.