eventeffect.se
Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Hallå där...

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-06-02 | Krönika

Dax att bringa lite ljus och optimism till eventbranschen

Digitala möten i all ära, ett fantastiskt hjälpmedel som högst troligt kommer innebära stora förändringar i arbetssätt och mötesformer framöver. Men detta innebär inte att behovet av att träffas minskar, tvärtom så ökar det och det blir viktigare än någonsin. Vi märker att företagen längtar efter gemenskap och upplevelser skriver Tor Kjelstrup på Aktiva Event i en gästkrönika.

Tor Kjelstrup, Aktiva Event
Tor Kjelstrup, Aktiva Event

Under 20 år har vi sett hur efterfrågan har utvecklats och förändrats över tiden, vi har genomgått flera kriser i samband med terrordådet i New York samt finanskrisen. Aktiva Event har därför upparbetat en långsiktig trygg strategi och arbetssätt med fokus på upplevelse, service och priseffektivitet.

Vi på Aktiva Event vill gärna bidra till framtidshopp och tro på eventbranschen, dvs skapandet av fysiska möten, gemenskap och upplevelser – samt bidra till att lyfta fram Sverige som destination.

Vi saknar riktiga möten
Digitala möten, webbinarier, streamade föredrag i all ära – fantastiska hjälpmedel som högst troligt kommer innebära bestående förändringar i arbetssätt och mötesformer framöver. Men detta innebär inte ett minskat behov av viktiga fysiska mötena mellan människor, tvärtom ökar det behovet och blir viktigare än någonsin. Kvalitativa, genomtänkta och hållbara möten mellan kollegor, kunder och leverantörer. Riktiga event helt enkelt. Det märker vi i våra dialoger med kunder och samarbetspartners att det finns ett kraftigt behov och saknad av att umgås.

Det väcker dock en del frågor – vill man satsa mer eller mindre än tidigare, kommer deltagarna närvara i samma utsträckning som tidigare. En sak kan vi dock fastställa – ett framgångsrikt event kräver inte nödvändigtvis den dyraste scenlösningen eller mest påkostade teknikriggen, det viktiga är mötet med andra människor. Möjligt att prioriteringarna kommer att genomgå en viss anpassning framöver. Kring detta har vi inom branschen säkerligen olika tankar och synsätt, som sig bör.

Intresset för event i Sverige kommer att öka
Efter terrordådet i New York som slog ut stora delar av utlands eventen under lång tid upplevde vi just detta. Sverige kommer även nu stärka sin ställning som destinationsalternativ, och till detta kommer de mycket aktuella miljöaspekterna som var ett hett ämne i samband med eventplanering redan innan covid-19.

Beträffande affärspotentialen från andra länder så är nu världens blickar riktade mot Sverige och den svenska modellen, bra eller dålig. Den uppmärksamheten kommer på sikt erbjuda möjligheter, dock med viss fördröjning sannolikt tills covid-19 blåst över. Dock lär grundsynen på Sverige som ett tryggt och välordnat land alltid vara ett faktum.

Inspiration från eventet ”Beauty by Sweden”

paraden 2 oriflame 2019
Paraden Oriflame 2019

Sverige erbjuder fantastiska möjligheter för vilken gruppstorlek som helst, med stor variation av resmål och upplevelser. Nedan vill vi belysa ett utmärkt referenscase på ett större event i vår härliga huvudstad Stockholm som genomfördes förra året – Inspiration från eventet ”Beauty by Sweden”.

Ett event som påvisar vilka stora möjligheter Sverige kan erbjuda avseende bredd och storlek med ett rikt innehåll av aktiviteter och kultur med fokus på upplevelser och Sverige.

Eventet
Under fem dagar genomförde det svenska skönhets- och hälsoföretaget Oriflame en årlig intern konferens för ca 2200 av sina framgångsrika konsulenter från totalt 16 länder, bland annat Turkiet, Kina, Indonesien och Thailand.

I genomförandet var två eventbyråer, en teknikfirma och kundens egna brandingbyrå involverade. Aktiva Event var en huvudpartner.

Tidig start
Det hela startade ca två år innan planerat genomförandedatum då Aktiva Event fick i uppdrag att undersöka förutsättningarna för att arrangera evenemanget i Stockholm. Två andra större städer utanför Sverige utvärderades parallellt. I arbetet bedömdes samtliga större anläggningar och hotell i Storstockholm, möjligheterna att hålla gruppen samlad på centrala lägen, utbud och möjlighet till aktiviteter. Bra infrastruktur, upplevelser, variation och prisbild var avgörande faktorer.

När beslut fattades för Stockholm ca 1,5 år före genomförandet fastställdes temat för konferensen till Beauty of Sweden som skulle vara den röda tråden genom hela programmet.

Genomförandet
Utöver konferens och galamiddagar innehöll konferensen en stor mängd aktiviteter och event under det intensiva programmet – i stan, i skärgården och på andra orter ute i landet. Därtill byggdes en Oriflame-hub som central mötesplats i Kungsträdgården. Deltagarna bodde på totalt 9 hotell i centrala Stockholm.

Givet storleken på gruppen och den internationella spridningen var det en mycket stor mängd olika upplevelser och aktiviteter planerade som pågick parallellt; exempelvis VIP-event hos grundarna av Oriflame, välkomstfest på Gröna Lund, historisk vandring, löpartävling, VIP-event i Karlskronas skärgård samt middagskryssningar i skärgården.

Ett av de större eventen under konferensen var en storslagen parad för samtliga 2200 deltagare från Kungsträdgården. Paraden var fylld med positiv energi såsom flyboards, sångkör med 80 personer, karibiska dansare, trumband, marschband, män på styltor, ballonger, reklamflyg, vattenkaskad med mera. Med stor hjälp av Polisen som bland annat spärrade av gator samt Djurgårdsbron för trafik.

Målet för paraden var Gröna Lund som hade anpassats för Oriflame med egen entré, specialmenyer, specialentréer till åkattraktionerna samt abonnerade ytor.

Fun facts logistik
Den omfattande logistikplaneringen innehöll 241 busstransfers, 83 hyrverkstransfers, 8 skärgårdskryssningar, 15 rib-båtsturer, 6 sjöflygtransfers samt 6 häst&vagn-ekipage. För att bidra till konferensens klimatneutrala fokus användes främst Tesla för VIP-transporterna.

Utmaningar inför och under eventet
Ett stort event om detta innebär alltid en rad utmaningar. En något speciell utmaning i detta fall var att det slutgiltiga antalet inte fastställdes förrän några veckor innan eventet, vilket påverkade den omfattande planeringen stort. Skillnaden rörde sig mellan 3600 och 2000 personer så det var stora differenser.

En ytterligare utmaning var att även konferensens aktiviteter ökade dramatiskt i antal under veckorna före eventet vilket medförde att exakt upplägg inte kunde fastställas förrän mycket nära genomförandet. En faktor i det arbetet var handläggningstiderna hos Stockholm Stad, under semestertider, för att ge tillstånd till en rad aktiviteter som skulle ske på allmän plats. Men tack vare vår stora erfarenhet av event på allmän plats och bra relation med Stockholm stad och Polisen, samt en del anpassningar och övertygande argument, gick det över förväntan bra.

Totalt sett blev det ett mycket framgångsrikt event med en mycket nöjd kund. Helheten lyfte verkligen fram Stockholms bästa sidor och förhoppningsvis kommer fler stora evenemang som detta till Sverige!

Gyllene hjulet
Konferensen är nominerad i Gyllene Hjulet i kategorin Årets Interna Event.

Involverade byråer
Aktiva Event – Research, uppbokning av relevanta anläggningar och hotell, busstransfers, VIP-transfers, parad, welcome party på Gröna Lund, löpartävling, historical walks, Swedish fika-picknick, sightseeingprogram samt flera VIP-event.
PS Occasion och Creative Technology – Konferens, galamiddag och hub i Kungsträdgården

Av: Tor Kjelstrup på Aktiva Event

 

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.

Mårten Diktonius Content Director på Eventyr

Framtiden är inte som den brukade vara

Rubriken bygger på ett citat av baseball-legenden Yogi Berra – samma person som myntade uttrycket ”det är inte över förrän det är över”. När vi nu närmar oss slutet av 2020, ett alldeles speciellt galet år för många och kanske alla. Ett år som tidigt handlade om att inte ställa in utan om att ställa om, att anpassa sig till omvärldsfaktorer som vi inte rår över, dessutom i extremfart. Anpassning för överlevnad.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

hole in one at Swing

Swing by Golfbaren öppnar igen efter 5 mån med Coronaanpassad minigolf

Annons

Hans Olofsson på Swing berättar om hur de erbjuder unikt chambre séparée på stora ytor med bra aktivering för deltagarna med hög corona-anpassning i Stockholm. Perfekt för mindre sällskap som vill umgås med känslan av helt egen lokal.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
haugen gruppen fastfood 2019 52

Workman producerar Haugen-gruppen

Annons

Varje år går Nordens största Fast-food & Cafémässa i Stockholm. Här möts branschens ledande grossister, lokala leverantörer och nischade branschföretag. Schemat är fullspäckat med seminarier och andra aktiviteter, så som kaffeprovning och kurser i exempelvis tårtdekor och styckning.

Upphandlingar

  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen
  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Eventarenan

kranmärkt uppsala konsert & kongress

UKK är kranmärkt!

Annons

Visste du att man kan spara över 250 gånger pengarna genom att dricka vatten via kran istället för på flaska? Läs hur UKK blev kranmärkta!

Inspiration

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

hur gör man när kunden vill visa bild/filmmaterial i en ljus lokal?

Hur gör man när kunden vill visa bild/filmmaterial i en ljus lokal?

Annons

Patrik Camp VD på Informationsteknik ställdes inför utmaningen under Social summit i Göteborg.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

GH

Gyllene Hjulet flyttar in i Onemotions digitala plattform vVenues

Gyllene Hjulet 2020 erbjuder i år ett event som utnyttjar förutsättningarna för digitala events på ett sätt som sällan eller aldrig skådats. Gyllene Hjulet blir i år en flerdagarsupplevelse där gästerna kan ta del av betydligt mycket mer än huvudnumret, prisutdelningen, tillsammans i en ny digital eventmiljö - kostnadsfritt och tillgängligt för alla.
Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.
Rapport1

Ny rapport: Så kan besöksindustrin ställa om i spåren av pandemin

I dagarna lanserade White Arkitekter och The Royal Park Hospitality Hub en rapport med scenarier och angreppssätt för en hållbar förändring inom besöksnäringen. Branschen befinner sig i ett vägskäl som kan innebära stora möjligheter och som tillsammans med den pågående pandemin också kan skynda på vägen mot en grönare besöksnäring.

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!
Almdalsveckan 2021: Partiernas dagar

Film från Almedagen informerar om hur Almedalsveckan 2021 kommer genomföras

Sammanfattningsvis kan sägas att det som är klart är att Almedalsveckan 2021 startar den 4 juli och avslutas den 11 juli. Hur är fortfarande osäkert utifrån restriktioner och förbud. Men målet/visionen är att hälsa alla välkomna till Gotland och Visby i sommar.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

christmas show mingelrum

Så genomför du en digital julfest

Annons

The Wondrous & Digital Christmas Show är ett helt nytt sätt att anordna julfest, helt anpassat efter hur många arbetar idag. Denna julen kommer ju inte bli som alla andra, vi kommer inte äta julbord som förut, vi kommer inte ha julfester som förut och våra organisationer kommer även ha problem att nå ut till sina anställda med en julhälsning. Genom att göra julfesten digital kan ni samla hela personalen på ett och samma ställe utan risk för trängsel eller smittspridning.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff