Springtime Group lanserar nu tränings- och upplevelseanläggningen Camp Järvsö tillsammans med fyra av Sveriges ledande tränings- och hälsoprofiler.
– Sverige växer som turistland. Detta dels för att Sverige har mycket att erbjuda och upplevs som ett vackert och välordnat land med fantastisk natur. Världen står också inför en hel del utmaningar som pandemier, klimatförändringar och oroligheter som gör att resor i Sverige och Norden blir allt vanligare. Att turista i Sverige blir därför ett tryggare och framför allt en mycket mer hållbart alternativ, säger Patrik Yderberg, vd för Springtime Group.
Carolina och Patrik Klüft samt Cecilia Gustafsson och Peppe Lindholm går tillsammans med Springtime Group in som ägare av den nya anläggningen.
Dessa fyra träningsprofiler bor i Järvsö och kommer genom denna satsning att även vara med och utveckla Järvsö som tränings- och upplevelsedestination.
Mänsklig och samhällelig hållbarhet
– Det känns oerhört spännande att få möjligheten att vara en del i den här satsningen. Att jag och Patrik tillsammans med Peppe, Cecilia och Springtime får forma en plats som fokuserar på mänsklig och samhällelig hållbarhet. Vi hoppas våra besökare ska få en inre och yttre resa med fokus på natur, hälsa och upplevelser, säger Carolina Klüft.
Järvsö har under många år haft en växande trend av besökare. På vintern erbjuder Järvsöbacken ett stort utbud av liftar och nedfarter vilka kontinuerligt byggs ut.
Destinationen som bara ligger några timmar bort för flera miljoner människor bosatta i Mälardalsregionen och Gävleborgs län.
Kompletterar det befintliga utbudet
– Det är otroligt positivt för Ljusdals kommun att företag väljer att etablera verksamhet i kommunen. Camp Järvsös tränings- och upplevelseutbud kommer att komplettera det redan befintliga utbudet i Hälsingland, säger Markus Evensson, kommunstyrelsens ordförande Ljusdals kommun.
När Camp Järvsö är fullt utbyggt så ska kapaciteten vara 300 gästbäddar. Gästerna erbjuds en restaurang som är öppen året runt, lodge, konferensfaciliteter.