eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2019-12-02 | Affärer | Undersökning

Hela listan: Här är Sveriges 100 största eventbyråer

Eventeffect listar de 107 största eventbyråerna i Sverige och dess omsättning under 2018. Totalt har vi granskat 185 bolag som tillsammans omsätter hissande 3,2 miljarder kronor.

Sveriges största eventbyråer 2019 eventeffect
Sveriges största eventbyråer 2019 eventeffect

Äntligen kan vi presentera listan Sveriges 100 största eventbyråer. Artikeln är framtagen med hjälp av boksluten för 2018. I år har bolagsverket varit ovanligt sena med att släppa boksluten – men nu har funnit uppgifterna för över 185 företag.

Tillsammans omsätter eventbyråerna 3,2 miljarder kronor och har en tillväxt i snitt på 3,89 procent jämfört med 2017 . Nedan listas bolag som omsätter mer än fem miljoner kronor under verksamhetsåret 2018, totalt är det 110 bolag. Bolagen är aktiva i formen: eventbyråer, festfixare, mötesarrangörer och brand experience-byråer.

PS Occasion omsatte under 2018 211,4 miljoner kronor. Det finns ingen förändring hos dessa då det gjorts en sammanslagning mellan PS Communication och Occasion.

Hansen omsatte under 2017 160,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 174,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på 9% mellan åren.

Eventyr omsatte under 2017 128,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 150,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 17% mellan åren.

Nine Yards omsatte under 2017 136,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 140,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 3% mellan åren.

Ciceron International omsatte under 2017 95,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 120,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 26% mellan åren.

Creative Meetings omsatte under 2017 130,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 118,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på -10% mellan åren.

Minnesota Communication omsatte under 2017 90,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 116,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på 29% mellan åren.

Le Pacte omsatte under 2017 79,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 104,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på 31% mellan åren.

SPG event omsatte under 2017 78,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 102,7 miljoner kronor. Detta är en förändring på 31% mellan åren.


eventbolag som finns med i eventhjälpen

100-tals eventbolag som hjälper dig med ditt nästa genomförande

Annons

Eventhjälpen: Här hittar du snabbt och enkelt eventbolag som är redo att bli leverantör till din nästa konferens, evenemang, fest, event, mässa och kongress. Vi listar aktörer inom bokningssystem, mässmontrar, eventbolag, aktivitetsbolag, föreläsare, produktionsbolag, fotografer, underhållning, möteslokaler och eventappar.

Onemotion omsatte under 2017 81,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 94,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på 16% mellan åren.

Springconf omsatte under 2017 77,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 83,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på 7% mellan åren.

j ungrelations omsatte under 2017 76,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 75,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på -1% mellan åren.

Contrast omsatte under 2017 68,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 65,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på -4% mellan åren.

Utsikt Kommunikation omsatte under 2017 66,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 64,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -4% mellan åren.

Life Event omsatte under 2017 54,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 61,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på 14% mellan åren.

Meetagain Konferens omsatte under 2017 51,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 54,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på 7% mellan åren.

Perfect N Communication omsatte under 2017 46,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 48,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på 5% mellan åren.

United Media Group omsatte under 2017 59,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 46,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på -20% mellan åren.

MKTG Sverige omsatte under 2017 31,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 45,7 miljoner kronor. Detta är en förändring på 47% mellan åren.

Revolve Concept Management omsatte under 2017 46,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 43,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -7% mellan åren.

Sangré Event  omsatte under 2017 41,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 37,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på -8% mellan åren.

Koncept & Event omsatte under 2017 26,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 37,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 41% mellan åren.

Imponera omsatte under 2017 24,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 37,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 54% mellan åren.

Millbert Event omsatte under 2017 24,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 34,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på 40% mellan åren.

Eventum omsatte under 2017 52,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 33,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på -36% mellan åren.

MSP Event  omsatte under 2017 27,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 33,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 20% mellan åren.

Knut Kommunikation omsatte under 2017 24,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 30,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på 26% mellan åren.

BSC Business Service Club omsatte under 2017 30,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 27,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på -10% mellan åren.

Facio omsatte under 2017 26,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 26,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på 2% mellan åren.

Kraftkällan omsatte under 2017 16,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 24,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på 53% mellan åren.

A+A Communication omsatte under 2017 34,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 24,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -30% mellan åren.

Ryska posten event  omsatte under 2017 30,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 24,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på -20% mellan åren.

Dreambag omsatte under 2017 21,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 23,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på 8% mellan åren.

Mötesfabriken omsatte under 2017 26,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 23,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på -11% mellan åren.

Aktiva Event omsatte under 2017 22,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 23,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 5% mellan åren.

Brandecho omsatte under 2017 22,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 21,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på -5% mellan åren.

Hermes Group omsatte under 2017 11,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 21,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på 92% mellan åren.

Passion Lab omsatte under 2017 23,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 21,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på -8% mellan åren.

Läs mer: Rekordår: Här är eventbyråerna som omsätter över 100 miljoner kronor 2018

MusikEvent omsatte under 2017 14,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 21,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 50% mellan åren.

altitude meetings omsatte under 2017 16,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 20,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på 25% mellan åren.

Bindefeldt omsatte under 2017 19,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 20,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på 5% mellan åren.

Way of Work Events omsatte under 2017 25,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 20,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på -20% mellan åren.

Prat Kommunikation omsatte under 2017 17,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 20,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 16% mellan åren.

Brinc Relations AB  omsatte under 2017 12,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 20,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 63% mellan åren.

Rider Eventmarketing omsatte under 2017 16,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 20,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 20% mellan åren.

Aventi omsatte under 2017 19,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 20,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 2% mellan åren.

Läs mer: Här är Sveriges 10 mest lönsamma eventbyråer 2017

Go Gotland omsatte under 2017 24,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 19,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på -18% mellan åren.

Kagan meetings omsatte under 2017 37,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 19,7 miljoner kronor. Detta är en förändring på -47% mellan åren.

STEP2 omsatte under 2017 30,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 19,7 miljoner kronor. Detta är en förändring på -35% mellan åren.

Innovation World Event omsatte under 2017 13,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 19,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 40% mellan åren.

Heja! omsatte under 2017 18,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 18,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 1% mellan åren.

Blick Möteskonsulter omsatte under 2017 24,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 18 miljoner kronor. Detta är en förändring på -27% mellan åren.

Wallström & Co Travel Event omsatte under 2017 6,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 17,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på 161% mellan åren.

Extrem Event i Östersund omsatte under 2017 22,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 17,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på -22% mellan åren.

Hansa Event omsatte under 2017 12,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 16,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på 33% mellan åren.

Eventkraft omsatte under 2017 15,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 16,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på 9% mellan åren.

Wonderland event i Norden  omsatte under 2017 9,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 16,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 73% mellan åren.

Thomas Spiken Lindberg Event omsatte under 2017 7,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 16,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 106% mellan åren.

actipro event omsatte under 2017 18,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 15,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på -15% mellan åren.

Lagerstam Event omsatte under 2017 15,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 15,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på 1% mellan åren.

Leijon Event omsatte under 2017 15,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 15,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 1% mellan åren.

Folkparkernas Programbolag omsatte under 2017 14,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 15,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 9% mellan åren.

Lundström Event omsatte under 2017 19,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 15,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -21% mellan åren.

FIVE Sweden omsatte under 2017 18 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 14,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på -21% mellan åren.

Happy Times omsatte under 2017 18,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 14,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på -21% mellan åren.

Stark omsatte under 2017 19,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 14,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -29% mellan åren.

Robot Event omsatte under 2017 3,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 13,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på 295% mellan åren.

Event och Konferens Event.nu omsatte under 2017 12,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 12,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på -2% mellan åren.

one relations omsatte under 2017 17,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 12,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på -28% mellan åren.

Perfect event omsatte under 2017 11,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 12,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 5% mellan åren.

Event & evenemang i Sundsvall AB  omsatte under 2017 11,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på 5% mellan åren.

FLB Europa omsatte under 2017 7,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på 50% mellan åren.

Ocean Group Sweden AB omsatte under 2017 10,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,6 miljoner kronor. Detta är en förändring på 7% mellan åren.

Läs mer: Hela listan: Här är Sveriges största eventbyråer 2017

Arrangörsservice omsatte under 2017 12,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på -8% mellan åren.

Templar omsatte under 2017 11,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på 0% mellan åren.

Fusion experience omsatte under 2017 9,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 14% mellan åren.

dixie event / Henson PR  omsatte under 2017 10,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på 6% mellan åren.

Travel & Events Nordic Ways omsatte under 2017 3,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 11,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på 189% mellan åren.

Assefa Communication omsatte under 2017 11,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 10,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på -1% mellan åren.

Stella Event omsatte under 2017 6,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 10,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 52% mellan åren.

Brand Arena Nordic Group Agency omsatte under 2017 1,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 10,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 643% mellan åren.

Commee omsatte under 2017 6,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 10,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på 46% mellan åren.

Play Reklam & Event omsatte under 2017 10,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 10,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 1% mellan åren.

StillBack omsatte under 2017 7,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 9,7 miljoner kronor. Detta är en förändring på 31% mellan åren.

Eventab omsatte under 2017 12,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 9,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på -22% mellan åren.

NärCon Eventbyrå omsatte under 2017 8,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 9,7 miljoner kronor. Detta är en förändring på 14% mellan åren.

Petré Event & PR omsatte under 2017 11,4 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 9,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på -18% mellan åren.

Bröderna Bäckströms universum omsatte under 2017 6,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 9,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 35% mellan åren.

Coco form Studio Stockholm omsatte under 2017 3,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 9,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på 200% mellan åren.

Swedishevent omsatte under 2017 7,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 9,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 25% mellan åren.

Inte bara fest omsatte under 2017 8,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 8,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på -8% mellan åren.

Event och entreprenad i Dalarna omsatte under 2017 5,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 7,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på 38% mellan åren.

Event4Sweden omsatte under 2017 7,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 7,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på 3% mellan åren.

Zilloman omsatte under 2017 5,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 7,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på 30% mellan åren.

Nordic Sport & Event omsatte under 2017 6,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 7,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 17% mellan åren.

Cronström & Co omsatte under 2017 8,7 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 7,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -17% mellan åren.

Tomas Event & design  omsatte under 2017 4,1 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 7,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 70% mellan åren.

Scen & Nöjesproduktion i Sala  omsatte under 2017 7,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 6,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på -6% mellan åren.

One 4 Event omsatte under 2017 3,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 6,4 miljoner kronor. Detta är en förändring på 98% mellan åren.

Partyevent i Lidingö omsatte under 2017 5,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 6,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på 6% mellan åren.

Projecta omsatte under 2017 6,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 6,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på -1% mellan åren.

Hoss Agency Stockholm omsatte under 2017 1,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på 285% mellan åren.

SjöEvent i Västerås omsatte under 2017 6,2 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på -4% mellan åren.

Credandia Event & Kommunikation omsatte under 2017 6,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,9 miljoner kronor. Detta är en förändring på -1% mellan åren.

Slättenhäll Eventgroup omsatte under 2017 5,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på 4% mellan åren.

White&White omsatte under 2017 9,5 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på -38% mellan åren.

Wimab Evenemang omsatte under 2017 7,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,8 miljoner kronor. Detta är en förändring på -21% mellan åren.

Perfekt event omsatte under 2017 5,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,5 miljoner kronor. Detta är en förändring på 9% mellan åren.

ASM Event & Företagstjänster omsatte under 2017 1,3 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,3 miljoner kronor. Detta är en förändring på 302% mellan åren.

Happy Monday omsatte under 2017 7,0 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -25% mellan åren.

Succé Event omsatte under 2017 5,9 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,2 miljoner kronor. Detta är en förändring på -13% mellan åren.

Ekman event och media omsatte under 2017 4,8 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,1 miljoner kronor. Detta är en förändring på 5% mellan åren.

Blick Event omsatte under 2017 3,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 40% mellan åren.

Aktivgruppen omsatte under 2017 4,6 miljoner kronor, omsättningen för 2018 nådde 5,0 miljoner kronor. Detta är en förändring på 8% mellan åren.

Har du frågor om listan? Kontakta victor@eventeffect.se

*Uppdateringar har gjort löpande av texten.

Läs mer: Hela listan: Här är Sveriges största eventbyråer
Joline Ekman joline@eventeffect.se

Läs mer:

konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.

konkurs

Tuffa tider: Nystartad konferensanläggning i konkurs

Vi har i en artikel under april 2020 skrivit om satsningen i Stockholm, den 23 december inleddes konkursen.

dohrns carlsberg 700 x 350 pixlar1

Dohrns blir ny eventleverantör till Carlsberg

Carlsberg Sverige gick i våras ut med en upphandling av leverantör för eventproduktion och utställningsmaterial. Valet föll på Dohrns Exhibitions & Events, ett företag med erfarenhet inom event- och mässindustrin. Parterna har nu tecknat ett treårigt avtal.

inspirera ditt team: unika lokaler för nästa mötet

Inspirera ditt team: Unika lokaler för nästa mötet

Annons

Ett möte innebär inte längre endast en träff i kontorets egna mötesrum. Nu satsar team på att mötas i lokaler som gynnar kreativitet, diskussioner och ger miljöombyte. Runt om i landet finns lokaler som erbjuder ypperliga möjligheter för precis detta. Denna artikel listar 10 av de unikaste möteslokalerna i Sverige.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
10 tips på ett lyckat kundevent

10 tips på ett lyckat kundevent

Annons

Hur använder man evenemang som ett vapen mot kommunikationskriget och skapar hållbara relationer med sina kunder? Branschprofilen Oona von Zweygbergk bjuder här på sina viktigaste tips som hjälper även nybörjare att skapa ett lyckat kundevent.

Upphandlingar

  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration
  • Upphandling av direktsänd ljud och bildproduktion
  • Universitet söker plattform för digitala evenemang
  • Upphandling: Ansvarig för modetävling
  • Upphandling av produktionsbyråpartner till Visit Sweden

Eventarenan

iconfest – europas första influencerfestival

ICONFEST – Europas första influencerfestival

Annons

På ICONFEST får du veta mer om den spännande symbiosen mellan företagen, influencers och deras följare.

Inspiration

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

elite hotel marina tower 1m update event effect

1M UPDATE: Elite Hotel Marina Tower Studio

1M UPDATE

Eventeffect besöker med konceptet 1M UPDATE denna vecka Elite Hotel Marina Tower Studio. Vill du veta mer om studion och vilka möjligheter som finns? Kika in videon och läs mer om studion här!

mktg

MKTG bygger ElectroluxTalks – en unik mötesplattform för Electrolux

Eventbyrå

I en tid där fysiska möten kraftigt har begränsats har Dentsubyrån MKTG skapat en unik mötesplattform åt Electrolux; ElectroluxTalks där idéer, samtal och produktdemonstreringar presenteras i en ’mixed reality’.

new year 3042746 1280

Vaxholmsmodellen: Tre sittningar med nyårsfirande

Inspiration

De nya restriktionerna där restauranger måste stänga 22.30 ställer till det för de som vill skapa ett publikt event på nyårsafton. Men Waxholms Hotell har hittat en minst sagt kreativ lösning.

20 hållbara teambuilding aktiviteter

Lista: 20 hållbara teambuildingaktiviteter

Inspiration

Teambuilding är ett bra sätt att sammansvetsa och få in inspiration och energi. Här listar vi 20 hållbara teambuildingaktiviteter så att ni med omsorg kan välja utefter ert företags hållbarhetsvärdegrund.

Tekniska museet Eventeffect 1M UPDATE

1M UPDATE: Tekniska museet

1M UPDATE

Eventeffect och 1M UPDATE besöker Tekniska museet och möter Annika Brantingson som berättar om museets olika ytor och upplägg för genomföranden.

mercell upphandlingar eventeffect

Upphandlingar – vägen från nystartad verksamhet till växande företag

Annons

På den offentliga upphandlingsmarknaden är det efterfrågan på mängder av olika varor och tjänster, och för mindre företag kan den offentliga marknaden vara en bra utgångspunkt för att växa och skaffa sig nya uppdrag och förutsägbara intäkter. Innan du ger dig i kast med upphandlingsmarknaden är det några saker du bör tänka igenom. I den här artikeln försöker vi ge dig några tips och lite inspiration på vägen från litet till stort företag.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Vi söker eventpersonal till Göteborg!
  • Koordinator Lunds Universitet
  • Verkställande direktör till Svenska Möten
  • Projektledare till PassionLab
  • Kommunikationsstrateg för IUFROs världskongress 2024

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

Svenska Möten om pandemilagen

Det här innebär pandemilagen för hotell – och konferensanläggningar

Hur många deltagare får företag samla till slutna möten på konferensanläggningar? Svenska Möten tagit fram ett material som hjälper hela industrin att navigera rätt när den nya pandemilagen börjar gälla.
konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.
upphandling

Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Livsmedelsverket bjuder in till anbudsgivning avseende konferens-, kurs- och mötesadministration.
SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”
delegia digital bolagsstämma

Låt digital bolagsstämma stärka varumärket!

Poströstning var en plötslig nödvändighet våren 2020. Då blev bolagsstämman för många företag en ren formalitet. Man förlorade möjligheten att kommunicera med kunder, allmänhet och, förstås, aktiemarknaden. Att lyfta fram partners. Att skapa förståelse. Nu finns verktygen för att även i den digitala miljön låta bolagsstämman stärka varumärket.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

uppsala konsert kongress

Uppsala Konsert & Kongress tar in två nya talanger

På nytt jobb

Uppsala Konsert & Kongress fick en ny ägaridé tidigare i år och för att möta denna gör nu bolaget en rad satsningar inom flera områden.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

offentliga inköp mercell Eventeffect

Offentliga inköp – vinnarna kan regelverket

Annons

Regelverket för offentliga upphandlingar är invecklat. Här är de tre vanligaste misstagen som du kan göra när du ska delta i ett upphandlingsförfarande.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff