Brand engagementbyrån Minnesota har summerat ännu ett rekordår. Omsättningen ökade med hela 29 procent till 116,6 miljoner kronor 2018 jämfört med 90,4 miljoner kronor 2017.
Byråintäkten ökade från 31,5 miljoner kronor 2017, till 36,8 miljoner kronor 2018. Resultatet 2018 landade på 10,6 miljoner kronor, (8,7 miljoner kronor).
– Långsiktighet lönar sig Majoriteten av våra kunder har varit med oss i många år, flera av dem i över 10 år. Vi har helt unika kundrelationer, där vi genom nyfikenhet, mod och handlingskraft inte bara har lyckats behålla, utan även utveckla våra samarbeten. Det är uppenbart att både kunderna och vi tjänar på kontinuiteten. Under året kom Minnesota 2:a i Årets Byrå och belönades med 2 st guld i Gyllene Hjulet tillsammans med ATG och SEB, säger säger Andy Pimmeshofer, vd Minnesota och fortsätter:
– Vårt erbjudande inom brand engagement ger oss numera en större variation av uppdrag. Vi befinner oss inte längre i en specifik kategori av kommunikationsbranschen. Till oss kommer de kunder som verkligen vill engagera sina målgrupper.
Minnesota är nominerade på shortlist i Årets Byrå, där vinnaren utses den 21 februari.
Läs mer: Här är juryn för Gyllene Hjulet 2019