Stefan Åsbrink från Brinc Relations summerar 2018 i sin årskrönika.
Vilken är din verksamhets största nyhet 2018?
– Vi är oerhört stolta att under 2018 kunna erbjuda våra kunder en egen utvecklad mobilapp. Den är baserad på GPS-teknik och kan användas på alla typer av möten och event både i Sverige och utomlands. Vi kan göra teambuildande aktiviteter för hela medarbetargrupper eller strategibanor för ledningsgruppen. Appen går att använda till fots eller på cykel, i stad, fjäll eller på en anläggning.
Är det något projekt ni rustar för 2019?
– Vi ska lansera vår app i Europa. Vi ska även genomföra en utbildning i Orlando i november. Mycket intressant för alla som är intresserade av att utveckla sitt ledarskap och få inspiration om hur man bygger en väl fungerande företagskultur, service i världsklass, kreativitet och bemötande.
Vilka förväntningar har ni för 2019?
– Vi tror att den goda konjunkturen i mötesindustrin håller i sig så vi nyanställer i början av 2019, växer och bygger ett starkare lag främst inför 2020 och 2021.
Vilka är de främsta trenderna inom din del av branschen?
– Learning by doing – alla vill vara mer interaktiva och skapa mer delaktighet på sina möten.
Vi har stort fokus på att driva på den utvecklingen tillsammans med våra kunder. Nu känns det som många ledningsgrupper börjar ta frågan mer och mer på allvar, säger Stefan och avslutar:
– Kanske går vi en framtid till mötes där man som medarbetare ”känner” att jag är den viktigaste resursen dvs vi visar med handling. Det normala är ju fortfarande att vi säger att personalen är vår viktigaste resurs, men det stannar vid att säga.
Läs mer: ”Det är fortsatt ökad efterfrågan på klokt innehåll”