Vilken är er verksamhets största nyhet 2018?
– Vårt breddade engagemang och satsning i Åre med uppköpet av Åre Konferens & Event. Med Åres kombination av vacker natur och rika utbud av konferens- och aktivitetsmöjligheter ser vi stor potential att tillföra starkare affärsnytta till möten och event i fjällvärlden. Detta går också i linje med vårt alltmer breddade arbetsfält som sträcker sig mer ut över landet och även internationellt, säger Karin Frisell, vd och kommunikationsstrateg på Step2 Communication.
Är det något projekt ni rustar för 2019?
– Vi har bland annat en väldigt spännande produktion igång. Många har sett ”The Stockholm iPad akt” samt produktionen ”It ́s not a coincidence” – vi hoppas kunna skapa något med samma slagkraft under 2019. Håll ögonen öppna!
Vilka förväntningar har ni för 2019?
– Vi är supertaggade, det kommer att bli ett spännande år! Vi kommer växa och bredda oss ännu mer nationellt och internationellt. Fortsätta jobba för hållbara möten och delta i samarbeten samt påverka utvecklingen av mötesformat och ingredienser som ligger i linje med detta.
Vilka är de främsta trenderna inom er del av branschen?
– Äntligen känns det som att branschen över lag är mer mogen för att faktiskt våga skapa mer hållbara möten. Vi har upplevt att det tidigare har varit mycket prat, men när det har kommit till beslut har det ofta ej genomförts på grund av budgetskäl eller överdriven försiktighet.
– På tekniksidan är det också kul att se en mogenhet från kunderna säger Charlotte Grimlund, kommunikationsstrateg och partner på Step2 Communication. Många förstår bättre storheten med exempelvis AR – vi var tidigt ute inom det området, 2012 gjorde vi vår första spännande AR-produktion.