Just nu påverkas alla av coronaviruset. Det är hög tid att skapa hybridmöten där det digifysiska gränssnittet får ut sin fulla potential.
För oss gäller det att inte tappa dialogen. Punkt. Vi hjälper våra kunder att paketera om fysiska möten och hittar digitala alternativ.
Effektiva lösningar
Det är inte alltid man kan påverka sin omvärld, men det går alltid att hitta effektiva alternativ och lösningar.
Det man inte ska göra är att sluta kommunicera, tvärtom, kommunikationen är viktigare än någonsin. Tappa inte dialogen, för då tappar du kontrollen.
Vår absoluta styrka är att vi sitter nära våra kunder, vilket gör att vi tillsammans är snabbrörliga och kan agera instant. Vi hjälper företag att vrida på sina perspektiv.
Hybridmöten
Vi får dem att tänka utifrån ett mottagarperspektiv och inte ett sändarperspektiv. Vilket har varit de senaste årens tydliga omställning för många och extra viktigt just nu.
Vi utgår alltid från kundens syfte, mål och önskat budskap.
Sedan hjälper vi dem att sortera och paketera relevant och tillgänglig kommunikation för mottagaren. I vissa fall landar det i fysiska möten, andra digitalt.
Inte allt för sällan skapar vi även så kallade hybridmöten där det digifysiska gränssnittet får ut sin fulla potential.
Tajming och relevans
I en snabbrörlig värld är det av stor vikt att snabbt kunna nå ut med sin kommunikation och med det hitta rätt kanaler att uttrycka sig i.
Tajming och relevans har aldrig varit viktigare. Just nu är det mörka dagar, men ljuset kommer att komma och den som ligger rätt då från början och de som varit konsekventa i sin kommunikation kommer bli de stora vinnarna.
Sluta aldrig att engagera
Företag får aldrig sluta engagera sina anställda och kunder.
Engagemang är inget projekt som har en tydlig start och slut, utan kan liknas vid en eld som ständigt måste hållas i vid liv.
Vi har ett nära partnerskap med våra kunder och hjälper dem med just detta – engagemanget genom hela varumärkesupplevelsen live, digitalt och socialt.
En tydlig strategi är lika viktig i sämre tider som goda. Kreativitet och trolleri kommer att krävas i alla led nu, so let´s do some magic!
Av: Niclas Rahm,
Chief Creative & Communication Officer på Eventyr