År 2019 – kanske mitt mest händelserika år
Våra säljmål för 2019 uppnåddes redan under början av 2018. Framgångarna gjorde att vi fick effektivisera och höja oss till en högre nivå för att kunna tillgodose våra kunders önskemål, skriver Niklas Viking, på Social Area Design.
”Rider är min andra familj”
Rider närmar sig sitt 20:e verksamhetsår. Jag kan konstatera att vi står inför ett nytt år med mycket hög bokningsgrad, skriver Johan Theolin, vd på Rider.
Eventbranschen har blivit skarpare
Jag kan ta tillfället i akt och skryta lite om vad vi gör för våra kunder. Det hade kanske resulterat i en ny kund eller medarbetare. Men istället vill jag slå ett slag för hela vår bransch och det vi skapar tillsammans, skriver Daniel da Silva, kreativ chef på Nine Yards.
”År 2020 kommer bli episkt”
Isaak Kuritzén, bandmedlem i Isaac And The Soul Company, berättar om deras turné år 2020.
Viktigt att samlas när omvärlden skakar
I lilla landet lagom har det delvis varit ett turbulent år, vilket har satt sina spår hos eventköparen, om än inte alltid med en negativ effekt, skriver Anna Lindhe, marknadsansvarig på SPG Event.
”Våra medarbetare har gjort ett fantastiskt jobb”
Magnus Krabbe, försäljningschef, berättar om året som gått och om de nya satsningar som Informationsteknik ska genomföra 2020.
”Vi kan inte ducka längre”
Bibi Rydbacken, marknadschef, berättar om hur Svenska Möten jobbar för att bevara planeten åt kommande generationer.
Engagerade medarbetare ger goda relationer
Carina Bergström, marknadschef, berättar om 2020 års satsningar på Trippus.
Ännu ett magiskt eventår på Gotland
Det börjar bli dags att stänga boken efter ett fantastiskt 2019, ett rekordår med många minnen och lärdomar att ta med in till ett spännande 2020, skriver Mattias Thunholm, vd på Hansa Event i sin julkrönika.
Skyhöga förväntningar på mötesplatsen vid Arlanda
2019 blev året då den nya satsningen Scandinavian XPO för första gången såg dagens ljus. I sin årskrönika blickar vd:n Staffan Littmarck tillbaka på året och spanar framåt mot 2020 då allt ska börja – på riktigt.
Grönt ljus för veganska konferenser
De som inte påverkats av Greta-effekten – direkt eller indirekt – är rimligen ganska få till antalet nu. Nu ser de flesta rött – om det inte finns ett tänk som är grönt. Det är på riktigt nu och det avspeglar sig överallt, skriver Johnny Sundin i en julkrönika.
Stockholmsmässan: ”Tillsammans är vi starkare och resultaten blir bättre”
Inför 2020 blickar Stockholmsmässan med stor förväntan på att fylla huset med intressanta och spännande publikdragare, skriver Catarina Oscarsson, operativ projektledare Stockholmsmässan i en julkrönika.
Pop House-gruppen växer så det knakar
Under 2019 har destinationen på Djurgården, Pop House Sweden, rustat upp anrika lokaler och förvärvat Hotell Hasselbacken skriver Jessica Ahlqvist, Resort Sales Manager – Meeting, Event & Corporate på Pop House Sweden i en julkrönika.
Eventappens resa har bara börjat
2019 har varit ett mycket spännande år av tillväxt och förändring inom MeetApp, med nya medarbetare, nya funktioner och nya kunder. Jag känner mig riktigt stolt över det vi har åstadkommit och ser väldigt mycket fram emot allt som vi ska fortsätta bygga tillsammans, skriver Mats Bäcklund vd för Meetapp.
”En ny typ av trädkramning”
Katarina Romell, vd på Grand Hotell Saltsjöbaden, berättar om 2020 års hetaste mötestrend.
Nytänk i en mer internationell bransch
2019 har varit spännande för Subtopia på många sätt. För min del som ansvarar för våra studior och event var en av höjdpunkterna tvådagarseventet som Sveriges Allmännytta hade i hela Subtopia i september, skriver Kerstin Fagervall, chef för konferenser på Subtopia i sin julkrönika.
Förståelse och kunskap är avgörande för att lyckas
I sin julkrönika summerar Simon Beyer på Ingager året som har varit. Här berättar han också om byråns planer för 2020.
Runö Möten & Events: Vi fortsätter utveckla våra gästmiljöer
I en värld med högt tempo och där digitaliseringen tar stor plats, är det tydligt att värdet av möten mellan människor fortsatt är avgörande för framgång, skriver Camilla Bäckström, Runö Möten & Events, i sin julkrönika.
Antoni Lacinai: Ett Heintz Ketchup-år för talare
Jag minns att jag i början på året pratade med flera föreläsarkollegor, som alla var samstämmiga i att Petters låt ”Det går bra nu”, inte riktigt stämde med deras upplevelse av inledningen på 2019, inleder Antoni Lacinai i sin julkrönika.
”Vi lever i en tid med konstant förändring”
Kadi Upmark, vd på Vår Gård berättar om hur anläggningens planer under 2020 ser ut.
Fredrik Bauer: ”2019 blev året då jag vågade ta klivet”
Att våga ifrågasätta nuläget, sätta upp nya mål och välja en ny väg är svårt. I sin julkrönika beskriver Fredrik Bauer från Mötesutveckling, året då han startade eget bolag, med en vision om att rädda världen från tråkiga möten.